söndag 26 september 2010

[ANNA] Igår/idag.

Igår eftermiddag bar det av en vända till Maxi för lite veckohandling. På vägen hem var det begränsad framkomlighet på Storgatan, då det cyklade ett brudgäng på typ 28 pers i bredd mitt i gatan. "Vad är det för jävla brudkonvent i stan?" muttrade Linus bakom ratten samtidigt som han gjorde sitt bästa för att köra på deras hälsenor. När vi svängde in på våran gata möte vi en hel hord brudar till. Han visste inte hur rätt han hade förrän vi slog på datorn lite senare, det var ju Ladies Night i stan. Ni vet denna relativt nya svenska tradition när man lämnar sin karl hemma, tankar sig med vin och tokar loss med sina väninnor. Våran kväll spenderades i tv-soffan, framför Entourage(en av våra absoluta favvoserier). Vad gjorde jag mer? Hmm, klickade hem ett par nya Cheap Monday-jeans och beställde tid för klipp&färg hos min frisör(dags för morsan att fräscha till sig lite). Tipsad av min kollega Nettan förhandsbokade jag årets Blossa glögg i år också. Vi brukar se till att knipa en varje år, det är ju lite spännande att se om den är en hit. Årets ska tydligen smaka saffran(inte tokförtjust i saffran förutom i bakverk) och cognac(desto mer förtjust haha). Tidigare favoriter är helt klart 2005 Hjortron&Armangnac och 2007 Havtorn&Kanel.



Idag fick vi väckning 06:30 igen(varför inte liksom) vi lyckades efter mycket om och men söva om busungen i en timme iallafall. Då smög hon och Linus upp, Skorpan fick frukost och jag fick sova en halvtimme till. Sen kom Skorpan och Linus och kröp ner hos mig i sängen igen så låg vi och myste en stund. Idag ska vi luncha med Malin och Mattias det är väl dagens plan. Det räcker så, den envisa förkylningen är skitjobbig och varannan dag mår man apa(idag).

Dagens sorkfia i badet, galen och glad som vanligt!

Inga kommentarer: