fredag 17 september 2010

[ANNA] Kyss min plysch!

Det här är varför man pallar galet lite sömn och allt annat som är tufft. Hur kan man vara på dåligt humör när man ser den här lilla kakan?


Kuriosa om dom brun/lila-randiga plyschbyxorna från Katvig. Dom var det första jag köpte när jag var gravid(Traderafynd, nya, oanvända för en 50-lapp). Det är storlek 56 i dom(ca 1 månad) och dom blev lagom först nu(!).När jag visade dom fick jag höra av två oberoende människor: jaha ni får en tjej alltså. Vi tog som bekant inte reda på könet innan födelsen, helgalna jag tyckte att dom passade såväl pojke som flicka. Tur att det blev en tjeja då(annars hade väl penisen vuxit in i igen eller nåt, eller gud ve och fasa sonen kanske hade blivit bög senare i livet). Gud folk och deras enkelspårighet.

5 kommentarer:

Frida två trappor ner sa...

I så fall är vi två som är helgalna. Varför skulle inte en liten pojke kunna ha de där byxorna. Klänning är det ända jag kan komma på som skulle ta emot att sätta på en liten pojke. Annars passar väl allt, alla sådana små barn.

Anna sa...

Thank you dearest granne&vän! Precis så känner jag med, klänning där går gränsen.

moster i a:t sa...

Men guuuuud så söt hon är i brallorna!!!
Man kan inte annat än le...skit i allt vad lite sömn heter när man ser de små liven!!
Den tredje bilden önskar jag mig en förstoring av i julklapp ;) Så himla söt hon är moster fisgris!!

Mia sa...

Bra gjort Anna! Jag blir förbannad när jag går i barnklädaffärer och ser den stora skillnaden mellan flick och pojkkläder! Flickor ska ha söta, gulliga och självklart rosa kläder medan pojkar ska ha lite mörkare färger med tuffa figurer på bröstet. Sjukt är vad det är! Handlar ofta "pojkkläder" till mina brorsbarn.

Anette sa...

Gulliga Skorpan! Älskar blicken/suget i bild tre...