onsdag 22 september 2010

[ANNA] Solig onsdagförmiddag.

Trött småsjuk morsa hemma, trött småsjuk farsa på jobbet. Förkylda Skorpan har sovit väldigt oroligt(vi har väl haft en okej natt på typ två veckor snart) så nu känns det rätt tungt, men vi tar en dag i taget. Man får helt enkelt glädjas åt det som går bra. Skorpan har fyra gånger i rad kommit till ro för att sova helt på egen hand. Både för och eftermiddagsluren lade vi bara ner henne och gav henne nappen, lämnade dörren på glänt och lätt henne ligga och lura lite själv, efter en kort stund sov hon. Igårkväll läste vi bok och sedan släckte vi, pussade henne godnatt och gick ut ur rummet, efter tio minuter sov hon. Detta funkade även för en timme sedan, när jag lade henne för att sova förmiddag, jag lade henne i sängen och gick iväg och pysslade med lite annat, kollade till henne efter en liten stund då sov hon. Nu är det ju så mina vänner att funkar en sak kan man ge sig fan på att något annat fallerar, så är det ju med livet i största allmänhet. Och är det något jag lärt mig som förälder är det att man ska aldrig ropa hej, bara för att en rutin funkar fyra gånger är verkligen inget självskrivet. Däremot ska man glädjas för stunden, det gör jag nu.

2 kommentarer:

Angelica sa...

SV: Pusslet köpte jag hos Änglaboden i Ekholmen centrum :)

Nu får ni ju allt krya på er! Inte kul att vara sjuka kan jag tänka mig.
Men skönt att Skorpan sover bra med rutin. Det är viktigt. Sen är det ju som du säger... ropa inte hej! haha Känner att det är så jäkla olika rutin månad för månad hos oss. Ungen utvecklas ju massor hela tiden!

Anette sa...

Så skönt så länge det funkar! (Länge hoppas jag för er skull :)