tisdag 28 september 2010

[ANNA] Jakten över, hoppas vi.

Jakten på en varm jacka(en som hon kan ha innan overall/åkpåse plockas fram) till Skorpan är äntligen över. Vi ville verkligen slippa köpa någon av dom plastiga, extremt fula täckjackorna från H&M(täckjackor/västar är ett rackarns fult otyg och hör hemma på 90-talet). Jag måste varit med om trauman med folk i täckkläder/stora puffiga dunkläder, för jag tänker alltid på mobbare/översittare när jag ser dom. Nu kvittar det ju vad jag tycker är fint/fult hade vi inte hittat ett alternativ så hade hon ju givetvis fått en sådan om det var det enda som fanns. Men nu slapp vi. Problemet var bara att jackan blev jätteförstor, strl 74(hon försvann i den), hon är inget stort barn våran lilla snörpa. Så idag ska jag och min syster med Vilma gå ut en sväng, då håller vi tummarna för att jackan finns i strl 68 så ska jag byta.
Skorpans jacka, varmt fleecefodrad och med en gosig pälsfodrad luva. Hon kommer att se ut som hon ska på någon slags arktisk expedition och brottas med isbjörnar haha.

Inga kommentarer: