torsdag 9 september 2010

[ANNA] Kaffekrisen avhjälpt.



Under eftermiddagen uppstod en smärre kris, en kaffekris. Jag som var grymt kaffesugen och sliter fram kaffebryggaren(vi har för lite bänkytor för att ha den framme jämt) glaskannan fastnar och jag tappar den i golvet. Krasch pang kan man lugnt säga, glassplitter över hela golvet. Som tur hade Linus kommit hem från jobbet och han och Skorpan lekte i vardagsrummet. Inget barn i köket puh! Jag sanerade glas i tjugo minuter, grymt besviken över det uteblivna kaffet. Tills jag kom på att jag har ju en syster. Bara att ha en min syster är inte dumt, när hon dessutom bor i trappuppgången brevid, äger en likadan kaffebryggare och inte dricker kaffe är det ju för bra för att vara sant. Så jag kunde springa över och låna en likadan glaskanna tills vi köpt en ny. HURRA!

På förmiddagen sparkade vi igång syrran och Vilma och tog en tur på stan. Spana in, hur söt är inte min systerdotter då?!

Inga kommentarer: