fredag 3 september 2010

[ANNA] Dagens besök..

stod mysiga familjen Ekberg/Johansson för! Gitte(en kär kollega till mig) kom på en eftermiddagsfika med sin familj. Med sig hade dom presenter till Skorpan och försenad 30årspresent till mig. Skorpan öppnade minst sagt ivrigt sina egna presenter med stor koncentration. Medan jag plockade fram fika lekte gästerna med Skorpan, som var minst sagt nöjd och trygg i deras sällskap, särskilt mysig var Anders famn.

När vi vinkade hejdå till våra gäster somnade Skorpis i vagnen så jag gav mig ut på en liten promenad så hon skulle få sova, i väntan på att Linus kom hem från jobbet. Dom fyra senaste nätterna har inte bjudit på mycket sömn, igår var jag dödstrött, idag passerade jag den gränsen så jag inte ens såg den borta i horisonten. Skorpan sover oroligt, det märks att hon bearbetar mycket i sömnen. Hon snurrar som en propeller i spjälsängen, varje morgon hittar man henne i någon ny uppfinningsrik ställning. När jag på min promenad genom Trädgårdsföreningen tyckte mig skymta en ninja i ögonvrån(ja precis en ninja var det ja). Så trodde jag att jag totalt förlorat förståndet på grund av sömnbrist. Men när två helt svartklädda ninjor med skidmasker försvann upp i ett träd mitt framför ögonen på mig såg jag dessutom lite längre bort en hel grupp med sk nollor. Jävla studentspex. Skrämma livet ur stackars morsan. Jag var ju nära på att vända vagnen och börja gå i riktning mot psykakuten först.


Jag hade fotat massor mer men dom bilderna lyckades min mobilkamera trixa bort på nåt sett och jag kan inte komma åt dom. Skorpan fick en jättefin speldosa från Cult, ett mjukisdjur innehållandes en len filt och ett par jättesöta zebratofflor. Jag fick superfina smycken.
TACK MINA KÄRA KOLLEGOR PÅ MAXI!

Inga kommentarer: