lördag 18 september 2010

[ANNA] Samtidigt på s:t Korsgatan..

vardagsrummet 21:39

Sitter nyduschad insvept i morgonrocken i soffan och väntar på min man som donar i köket. Han fixar en varsin stor kopp varm choklad med vispad grädde och en skvätt Cointreau i(det är verkligen pricken över i:et, chokladen smakar lite romerska bågar då och värmer extra gött). Det braiga tipset fick jag av min jobbarkompis Bitte för några år sedan, och är sedan dess välbeprövat här hemma. Nu har det dock varit uppehåll för mig i nästan 1 & 1/2 år då jag varit gravid/ammat, men det gör jag ju inte längre, så en liten skvätt kan man allt få då!

1 kommentar:

angelica sa...

Gott du får dricka ikväll då! Eller det låter som det iaf, inte testat. :) Kan ju lindra lite i halsen dessutom! Tummen upp från mig som är inne på andra glaset vitt ;)