fredag 10 september 2010

[ANNA] Bästa på morgonen!

Ni bloggläsare vet ju som bekant att här hemma gillar vi P3. Även om det dock svajjat lite sen i somras då dom envisats med att spela denna där American-låten och denna där belgiska raplåten HEEELA tiden, eller förlåt lite Lady Gaga har ju klämts in också. Alltså jag lyssnar ju på P3 för att slippa sån skit tjatandes om och om igen, annars hade jag ju valt Rix, East FM eller Radio Match. Aja det var ju inte gnälla jag skulle. P3 Kultur, Brunchrapporten, Mammas nya kille och Morgonpasset är ju oslagbart. Framför allt det sistnämnda, mina mornar förgylls av världens härligaste man(förutom min) jag pratar om Kodjo Akolor. Mannen med världens mest smittsamma skratt. Idag spelade han sin favoritlåt, som jag nu gått och smågnolat på hela dagen. Man blir på jättebra humör av den, det svänger och man sjunger glatt fuck you. Eftersom man inte kan låta bli att sjunga med avråder jag samtliga föräldrar med barn som fattar och snappar upp. Ja eller vafan kör på allihopa, det gör la inget, det är ju helg, och snart jul.

Cee-Lo Green - Fuck you

3 kommentarer:

DanielC sa...

Men du glömde ju P3 Populär :-) Kanske det bästa, eller i alla fall det näst bästa P3-programmet!
Det andra programmet som slåss om förstaplatsen är såklart Morgonpasset. Martina, Kodjo och Hanna är verkligen helt underbara. Det låter kanske som en klyscha, men de gör min morgon lite lättare. Och soligare.

All övrig tid förutom Morgonpasset och P3 Populär blir det Gimme Indie på webben, garanterat fritt från Gaga, Americana-låten och belgisk rap.

Maria sa...

Radio Match syrran, finns det??
Puss i påsk

Anette sa...

Älskar P3 (och håller med det är bäst när det är de vanliga rutinerna, sommaren är inte på långa vägar lika bra). And LÖÖV Kodjo!