torsdag 23 september 2010

[ANNA] Dagarna fylls fort.

Nä långtråkigt eller händelselöst är det knappast att vara föräldraledig. Det går i ett. Skorpan har sedan en tid kommit in i relativt fasta rutiner på dagarna. Hon vaknar mellan 07-08, är trött och vill sova förmiddag vid 10,10:30(hon sover då 1-1.5) timme, på eftermiddagen somnar hon vid 15:30,16 tiden och sover någon timme, sen nattas hon vid kl 20. Allra bäst sover hon ju givetvis här hemma, sover hon ute i sittvagnen(när man fäller ner ryggstödet plant) sover hon inge vidare och är ganska lättväckt. Därför blir det lättast att planera in aktiviteter mitt på dagen mellan 12-16 då Skorpan är i sin piggaste och gladaste högform(ni kan ju tänka er hur snabbt det blir fullt i den luckan). Nu kommer ju vakentid blir längre framöver i takt med att hon växer och hennes behov av sömn på dagen minskar.

Under min "rast" när Skorpan sover nu på förmiddan har jag hittills hunnit(under 45 min)

* Göra ett seriöst försök att spö Gundes duschtid, det var omöjligt. Från avklädd-duschad-påklädd på 2:40(och då tyckte jag att det gick utav bara helvete!)

* Sminka mig

* Gå igenom mina mail, hade fått mail från Stadsmissionens köksansvarig, då jag lämnade en peppande tacklapp i deras förslagslåda sist vi var där och bad om receptet på persikopajen och ett bröd. Recepten hade jag fått samt ett glatt litet brev om hur glada dom blivit för lappen.

* Käka lite frukt och dricka två stora glas vatten.

* Ringa min chef och prata lite om två jobbmöten jag ska gå på innan jag börjar jobba igen(om en månad) och fundera lite över om jag minns mina arbetsuppgifter haha.

* Diska, hämta upp barnvagnen ur källaren, fylla på skötväskan.

* Ja och så blogga då.


Igårkväll när jag och Linus var dödströtta, därmed väldigt flamsiga och uppfinningsrika så kom vi på en helt fenomenal(eller fenomental som en kollega till mig sa) affärsidé. Okej jag avslöjar den men tar ni den så måste jag döda er. Vi pratar Rosuppnol(Rohypnol i supp-form, alltså stjärtpiller) för barn från spädis och uppåt utan farliga biverkningar. Som används nattetid och ska ge ditt barn lååånga sömnnätter med härliga drömmar och att dom bara vaknar äter(om dom behöver) och somnar direkt igen. Huh vad säger ni Astra Zeneca och alla småbarnsföräldrar? Inte så jävla dumt ändå va? Vi tänker att marknaden är enorm och internationell, vi kommer bli miljardärer!
(Nu hoppas jag ju att ni fattar att jag skämtar alla bloggläsare, vi vill inte droga vårat barn. Vi är mest förbannat trötta småbarnsföräldrar).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är galen Anna...!!! Duschtiden var lite svårslagen va? Och jag undrar fick du till samma snygga frisyr som gunde. Vattenkammat???
Tänkte du på att det kraschade ngt i bakgrunden, undra vad det va? Hhihihihhi..
Längtar efter dig på jobbet, när kommer du på möte? Kram Lisa

Anette sa...

Oj så effektiv du är! Låter som Skorpan har samma tidsrutiner som Melvin om dagarna. I början av september trodde jag att han skulle börja frångå eftermiddagsluren men de sista dagarna har han sovit mer än vanligt. Just nu har han slaggat 2,5 timme! Trodde han skulle till och vakna för 45 min sen då jag hörde lite ljud men nu sover han fortfarande?! Jaja. Har hunnit göra mig iordning, tvättat en maskin och slappat lite :)
Synd bara att man aldrig vet vilka dagar han sover 1 h o vilka det blir maratonpass...

Anna sa...

Lisa!
Haha fan det är så jävla omöjligt att han gjorde på 1.29, jag tyckte själv att jag var sinnessjukt snabb ju! Nä vattenkammat är inte min snyggaste sida efter amningtappande av hår, då ser jag ju nästan skallig ut;) Ja man hörde ju hur det krascha, hmm kan ha varit en skidpokal i glas som strök med;) Nu är snart lugnet över ute på Maxi haha, det ska bli jättekul för jag saknar mina jobbarkompisar massor! Jag kommer på pers.möte 6/10 kl 14 och kl-möte den 18/10
kram!

Nettan!
Det dära med deras lurar är knepigt, helt plötsligt kommer någon nytt, som man tror blir en rutin, men som bara visar sig vara något tillfälligt. Mycket är jag övertygad om har med utvecklingsfaser att göra, Melvin är säkert mitt uppe i något som händer i hans lilla kropp och därmed suger musten ur honom. MEN det är ju skönt att dom sover, skulle dom vara vakna istället skulle dom säkert vara sura. Det är ju skönast både för vår och deras del att dom sover. Plus att vi får ju "rast" en stund och det är välbeövligt:)
kram!