fredag 17 september 2010

[ANNA] Gudars skymning och sånt.

Va fan är grejen med pensionärer och deras jävla besatthet av frimärken??

När Linus var och handlade i förmiddags skulle han hämta ut ett paket och hamnar bakom en sån LGF-människa i kön(ja ni fattar LångsamtGåendeFordon) vi kallar dom så, hamnar man bakom en gåendes hinner man ju inte hem innan läggdags ju. Tanten ifråga ville ha lite blandade frimärken i olika valörer för växeln som blev över på en 500-hundring när hon skickat nåt paket eller vad det var. Ni kan ju tänka er själva, hmm låt mig se kanske 8st 20-kronors och 15st 2-kronors eller ska jag ha... Gud köp en jävla karta bara och överfrankera om du så måste så hinner du göra nåt mer din kanske sista dag i livet istället! När jag har stått i förbutiken på jobbet så har jag haft otaliga pensionärer som säger; jag skulle vilja köpa en karta frimärken. Man lägger fram en karta och får svaret; du har inga fina, eller några andra? Vafan är grejen? Tillslut frågade jag en lite försynt vad hon skulle ha dom till eftersom det var så noga med motivet. Jag fick ett dumförklarande svar; skicka brev med, vad tror du? Vi säger så, frågor på det?

tillägg.. pensionärerna borde få såna trekantiga röda reflexskyltar hemskickade, på så sätt kan man snabbt se dom och lätt välja en annan väg eller "köra om" om man är stressad.

Idag har vi varit ute en sväng och småsprungit mellan störtskurarna. Vi fick erfara hur snabbt en nyhet kommer ut på nätet också. Vi gick för bi precis efter att det här hade hänt och mötte utryckningsfordonen på väg dit. Nyfiken som jag är kollar jag mobilen(jag skämtar inte 6 minuter senare) gick det att läsa på nätet.


På fiket läste Skorpan bok, hon skrattar varje gång man vänder blad och tittar nyfiket fram och tillbaka på båda sidorna. Skorpan invigde sin fina jacka med nyckelpigor idag. Den har hon fått av sin moster när hon bara var två dagar gammal. Det är strl 62 i den(det är typ 2-4 månader) hon fyller 6 månader på måndag, först nu är den lagom. Barnstorlekar är helkonstiga ibland.

4 kommentarer:

Linda sa...

Å så träffsäkert med pensionärerna!!
Det är få som jag blir så irriterad på som just dessa. Och det är helt klart mitt jobb som gjort det!
Fina frimärken var det ja, men för F*N du ska ju bara skicka breeeeeev!!
GAH!
Och det är kööööö bakom dig. Vik åt sidan. Eller betala och hasa viare.
Nejvars, så får man inte säga..... Stackars små gamlingar.....
Eller nåt.

Maria sa...

Håller med dig sis, pensionärer och frimärken är en himla fin kombination :P
Huuuur söt är inte Skorpis i nyckelpigejackan!! Galet söt!! Puss

Anna sa...

Linda!
Hahaha jobbet KAN vara en bidragande faktor, jag ser det som en möjlighet till fältstudie;)

Sis!
Skorpan är världsa söt i jackan, känns helt sjukt när hon fick den var hon typ 48 timmar gammal. Minns det ändå som det var igår när du kom med den och var snäll och hade handlat åt oss:) Puss!

Mia sa...

Haha, sjukt kul :-) Tur att du har tålamod Anna, jag hade nog blivit galen!