lördag 18 september 2010

[ANNA] Lite blandat en regnig lördagsförmiddag!






Skorpans status just nu kl 11:10. Hon ligger under den mjukaste av filtar och sover djupt, utanför smattrar regnet. Jag ryser när jag står och tittar på henne, det ser så mysigt ut.


Lite nytt tillskott i Skorpans bokhylla:

Igår började vi med Sjörövarboken, den är superkul och skriven på rim, jag skrattade nog mest av mig, Linus och Skorpan. Den var äldre än vad jag trodde, den är skriven 1965. Det röda äpplet är från 1974 och Krakel från 1957. Dom finaste och finurligaste barnböckerna är banne mej skrivna förr!


Igårkväll åt vi pannbiff/sojabollar, lök sås och potatis. Till det serverades heminlagd gurka och hemkokt gelé. Det är vår svåger Markus, snälla mamma Gertrud som förser oss med dessa läckerheter. Hon kan sin sak, det smakar helt makalöst gott!

Spana in Skorpans huvud längst ut till vänster hahaha.

3 kommentarer:

frida sa...

Krakel Spektakel köper en klubba är så jävla bra! Eller, jag tyckte det när jag var liten i alla fall, nu kommer jag inte riktigt ihåg.

Anna sa...

Hahaha va fint! Du får låna den och mysa med Bengt;)

frida sa...

haha, tack så hemskt mycket för erbjudandet! kommer boken indränkt i en halv liter skorpan-dregel då kanske?