torsdag 30 september 2010

[ANNA] Varför Horn varför??

Vem har placerat ut Horn på kartan? Jag är inte nöjd. Jag vill be att få klaga, det är fanken åtta mil dit!! Jag såg ett hus helt enligt mina drömmar(och fin prislapp) på Hemnet igårkväll, men det låg just i Horn. Att det var ett så humant pris beror ju självklart på placeringen, hade det legat har i Linköping skulle jag gissa på att det skulle kosta minst 3 gånger så mycket. Vi vill inte ha något sprillans nytt med stela raka vinklar, högblankt kakel och avsaknad av personlighet och charm. Klart att det hemskt gärna får vara lite renoverat( ny badrumsinredning och nya vitvaror) men inget sånt dära vitt och svart och stelt stelt där allt är helt nytt, nä det kan ni behålla själva.Tur att det finns för alla smaker och att alla gillar olika! Nej mina drömmar och kriterier är;
  • byggt någon gång mellan 1910-1930
  • uppvuxen fruktträdgård så man kan göra saft och sylt
  • fönster över arbetsbänken i köket så jag kan se trädgården och Skorpan som leker när jag bakar.
  • en punschveranda skulle jag inte tacka nej till, men entré med balkong över går hemskt bra också.
  • kanske en gammal vedspis kvar i köket eller en kakelugn eller två.
  • grusgång upp till huset så det knastrar så där mysigt när någon kommer och hälsar på.
Det ni, med vårat gamla linneskåp, trasmattor, rutiga gardiner och gungstolen med fårskinn, då är vi hemma mina vänner. Ett hemma med många gamla trämöbler, fyllt av värme och kärlek. Just nu dock så avvaktar vi. Vi får ju plats i vår lägenhet och det går ingen direkt nöd på oss. Vi bor billigt och mitt i stan, BVC runt hörnet och vänner väldigt nära. Så nu när en av oss går på föräldrapeng minst ett år till och Skorpan är för liten för att leka ute så har vi det bra som vi har det. Men drömmer och har planer, det har vi helt klart.

1 kommentar:

Anette sa...

Ja det är inte det lättaste att hitta det "perfekta" huset till bra pris och bra läge, jag vet!