onsdag 8 september 2010

[ANNA] Dagens lunch..

..provencalsk soppa med mustigt(underbart) hembakat bröd och en bit plommon, till efterrätt lingonsviss(lingonen var helt färska och smakade skog). Lunchen på Stadsmissonen är en nyfunnen skatt det är fanimej döfint. Men som jag sade en annan gång (om vad minns jag inte) kom nu inte springandes allihopa. Nä lite folk på en gång är lagom folk.

I korsningen vid Stadsmissionens café(blir väl Ågatan/Snickargatan) är det tydligen INGEN som vet att det är högerregeln som gäller. Bilisterna som kör på Ågatan tycker att dom av någon anleding kör på huvudled och bara blåser rakt igenom korsningen utan att se sig för, att inga krockat när vi suttit på uteserveringen är bara ett under. Ni som håller på att ta körkort/inte har ett, det är inte svårt att köra bil, det är bara att köra lite typ, som man tycker själv så blir nog bra. Nu är ju inte jag någon att lyssna på vad det gäller trafikregler(förutom ovanstående då, det fattade t om jag) jag har kört förbi diverse skyltar med ett frågande ansiktuttryck och gjort tvärtemot.

På hemvägen gick vi förbi Passagen och gjorde vår plikt, röstade(där kan man rösta i förväg). Alla ska rösta, det är en skyldighet, annars får man en spark på ballen eller motsvarande. Det kan man få om man röstar också, om man röstar på Sverige Demokraterna.

På sista bilden gör ni helt rätt i att spana in Skorpans frisyr(nej det är ingen bebistupé) som fladdrar i höstvinden. Hon ser för övrigt ut att vara hämtad från 70-talet i sin sparkdräkt i den barnstolen.

Inga kommentarer: