tisdag 25 oktober 2011

[ANNA] Vardaglig tisda.

Sjusovaren Skorpan vaknade vid 08:30, då hade jag börjat slamra med disk och frukost i köket. Hon snavade runt mellan mina ben och kommenderade saker som maaaat, macka, gää [ägg]. Hon fick det hon beställde, efter vi kalasat på kokta ägg och smörgåsar till frukost så följde vi med Markus & Vilma på stan. Vi hade båda ärenden till en mataffär, sen skulle Markus köpa en present och jag tryckknappar. Efter uträttade ärenden lekte vi i lekparken tills vi åt lunch allesammans hemma hos oss. Vi bytte till mat mellan hushållen, glada Linus fick ju med sig kålpudding som Markus gjort till jobbet, den ville dock inte Vilma ha idag så hon fick hälften av min kycklinglasagne. Alla mätta alla nöjda. Vilma och Markus gick hem för att ta en lur på maten. Skorpan skulle göra detsamma, hon var jättetrött men ville inte alls somna, till slut gick jag in till henne och sa;  "Vilma sover och det ska du med !". Då tog det 5 sekunder så lade hon ner huvudet och somnade. Bra där, du hörde va jag sa!

Där är vi nu. Jag läser bloggar, kollar mail och dricker kaffe i min plyschoverall hemmamammastyle.

Kycklinglasagnen är supergod och en favorit hos alla i hushållet, testa ni med!
Vi fick det här hemma hos Linus föräldrar en gång för länge sen, det visade sig att receptet är ett Maxikökrecept. Vi använder oss av vanliga lasagneplattor vilket går precis lika bra (klart det är gott med en smaksatt riven ost men där går också vanlig precis lika bra). Smaksättningen är en creme av soltorkade tomater från Zeta, den hittar ni vid dom soltorkade tomaterna på mitt jobb. Vi hade lite hemmagjord pizzasallad i kylskåpet som vi hade till, det är ju tokgott speciellt med strimlad inlagd paprika i. Seså testa nu och kommentera sen om ni gilla´t!

Inga kommentarer: