lördag 15 oktober 2011

[ANNA] lite mera lörda

Just nu:

Ska precis laga en bh vars ena bygel tittar fram, nål och tråd fram! Samtidigt sms:ar jag med fru Eriksson. Imorron ska Forsbergs/Erikssons (barn, hund, mammor & pappor alla ska mä!) ut i skogen, andas frisk luft, busa med barn och fikelifika, fint som snus! När jag är klar ska jag glasera en Ambrosiakaka jag bakade tidigare ikväll.

I övrigt har jag putsat fönstren i vardagsrummet och Skorpans rum. Restrerande lägenheten gjorde jag för två veckor sen, men eftersom det är döträligt att putsa fönstren så kände jag inte för att göra alla. Dock är det värsta bästa känslan att gå runt hemma när fönstren blänker så det är ju värt mödan. Vi har också hunnit med en eftermiddagspromenad, skönt! Skorpan har varit i sitt esse ikväll. Oj vad hon styr sig. Hon har sprungit runt och dragit på sina Brio "rull-leksaker". Hon har stått i sitt cirkustält och spelat musik och larvdansat. Hon har bytt blöja på sin docka, tagit upp den klappat den på ryggen och sagt såja såja. Sen tog hon "snorsugen" och började suga snor på dockan. Stackaren måste fått Skorpans förkylning. Det som "händer" henne agerar hon på dockan, det är superkul att iaktta.

Inga kommentarer: