onsdag 5 oktober 2011

[ANNA] Onsdag.

Skorpan valde att slå upp sina blå först 08:30 idag. Jag vaknade en stund innan och hann därför nåt så lyxigt som morgondusch i lugn och ro OCH mina vänner och sminkade mig innan jag tog upp henne ur spjälsängen. Efter en sådan fin start på dagen mötte vi Vilma & Maria och lekte i sandlådan en stund. När dom skulle gå in hade jag fått sms av Hanna som satt med sin man och lille Bosse på Babettes. Jag och Skorpan knallade dit, jag drack kaffe och åt en hembakad briefralla, Skorpan fick lite förmiddagsmellis i form av banan. Spontanfika när den är som bäst! Efter en och en halvtimme av fikande och babblande om allt mellan himmel och jord, Skorpan lekte med leksakslådan som fanns där förutom ett avbrott av att stå och klämma fram lite bajs i blöjan bakom en pinnsoffa, så var det dags att susa vidare för allihopa. Jag och Skorpan gick till Lucullus och sen hem och kirrade lunch.

I skrivandets stund har jag slängt upp fötterna på soffbordet, insåg precis att det är sista gången jag gör det. På jävligt länge. Fan va jag kommer sakna soffan och soffbordet tills det nya kommer insåg jag precis. Jag intalar mig att det finns långt mycket värre saker. Jag har även hunnit sy massor sedan Skorpan somnade, nu vaknar hon snart och vi ska nog gå en promenad.

2 kommentarer:

Fru Eriksson sa...

Tack för fiken... Spontanfika med gött sällskap är det bästa som finns!!!!!

fru Forsberg sa...

Indeed fru Eriksson indeed! Hälsa karln! (men för guds skull stör honom inte i Efterlyst;)