torsdag 20 oktober 2011

[ANNA] Torsda.

Nähä ni, var sitter jag då?? Jo i vår nya soffa med klädsel och allt (både jag och soffan) visst serni! IKEA slog på stort och har skickat hem klädseln till oss en veckan innan utlovat datum! Det kliade i Linus fingrar så han monterade soffan och drog på klädseln snabbt som en vessla under eftermiddagen. Jag är supernöjd! Nu ska soffbordet skruvas ihop, lampan som är en byggsats med miljoner delar monteras och sen väntar vi på mattleverans.

Linus och Skorpan har varit hemma och busat och lunchat med kusinen och Markus. Kvinnfolket, det vill säga jag och syrran har jobbat. Efter jobbet handlade jag och prisade än en gång hur galet mycket mat, barnprylar och blöjor man får för pengarna på mitt jobb. Fy fasen va pengar vi skulle slänga i sjön om vi handlade allt i mataffärerna här i stan! På sin höjd blir det lite mjölk och frukt som handlas i stan. Man blir ju lite skadad när man jobbar i butik och vet vad i princip allt kostar, så då blir man skapligt snål när man ser prisskillnaden på alla varor, här i stan/kontra Tornby vill jag lova.

Kommande dagarnas agenda:
* Imorron åker vi till Skorpans farmor och farfar över dagen.
* Lördag, personalfest för min del, himla kul ska det bli! Jag har ju så många jobbarkompisar att festa med:)
* Söndag, Skorpan och jag åker till skogen med kusinen.
* Måndag, Linus ( som jobbar hela helgen är äntligen ledig) jag åker in till jobbet på ett möte på eftermiddagen.

2 kommentarer:

Maria sa...

meeeeeen hallå bilder!:)

Anna sa...

Hahaha deeeet kommmeeer måste börja sätta ihop lamphelvetet och soffbordet;)