måndag 3 oktober 2011

[ANNA] monday it is!

Förmiddagen har inneburit fart och fläkt här hemma. Vi har dammsugit, plockat och städat. Sen kånkade vi ner tre stora paket till DHL-ombudet (jag säljer som smort på Tradera just nu, vi säger välkommen in på kontot 2800:-). När jag stod i kön hos DHL-ombudet så ser jag på min telefon( på mitt konto) att jag fått betalt för ytterligare tre saker jag sålt, så det var bara att knalla hem och hämta tre lådor till. Tur man bor mitt i smeten och har nära! Efter allt paketspringade var vi hungriga, det blev en snabb storfavorit till lunch. Skorpan somnade, Linus och jag hann med en snabb kopp kaffe över nästa års semsterplanerande (vi är ute i tid;). Sen pussade jag mannen i mitt liv hejdå, han åkte vidare mot kvällspass på sitt jobb. Visst är det lite knöligt med våra "udda" arbetstider ibland, speciellt eftersom båda har såna, men faktum är att vardagen aldrig blir trist och för inrutad. Lediga vardagar/förmiddagar här och där är superhärligt! Dagis kan ju dock bli lite knas, vissa veckor blir det lite mer dagis, vissa dagar väldigt korta pass och vissa veckor knappt något alls. Sen är det ju svårt att boka in födelsedagsfiranden och liknande, då "vanligt" folk gör sånt på helgen och Linus och jag är inte så ofta lediga helger samtidigt.

Imorron kommer Skorpans farmor och farfar över dagen, vi möter upp dom i Tornby (vi ska beställa soffa/köpa soffbord).  I det närmsta snart kommer Malin över med sin gravida lekamen och vilfikar lite.


vi hörs!
 Spexarn och hamstern!

 Skorpan och morfar, när man målar utomhus på sommaren får man en bestående och kul solbränna!

Inga kommentarer: