torsdag 27 oktober 2011

[ANNA] Evening update.

Nähä ni efter en natt av 3 timmars sömn och en f*tta fat handgranat till ryggvärk så har jag tagit mig igenom den här jobbdagen också. Vi frukosten på jobbet hade jag så ont i ryggen att jag hade svårt att tänka på annat, värktabletter hjälpte en stund iallafall. Är ganska säker på att ryggvärken stavas 11kg Skorpan som sitter på min höft upp och ner för 3 våningar av trappor 5-6 gånger om dagen minst 5 dagar i veckan. Skorpan kan absolut gå själv men det är svårt för henne att hålla sig i något och det är ju inte alltid hon vill gå och det är ju heller inte alltid man har den halvtimmen det för henne att knata sjäv (stanna vi varje liten pryl hon hittar/öppna alla brevlådor).

I skrivandets stund är klockan 20:40 och Skorpan sover sedan en timme tillbaka inne i sin säng. Signad vare denna stund! Ibland, när man är lite slut som förälder/människa är det lite med barn som sover typ som när skolan är bäst på sommarlovet ni vet;) Jag minns knappt när vi började lägga Skorpan vid samma tid på kvällen och hon kom till ro och somnade själv inne i sin säng, det är lääänge sen. Men jag minns den där känslan av att veta nu ska jag få krypa upp framför tv:n med en kopp te och ladda batterierna en stund (lika välbehövligt som att andas). Nu är det dags för ett glas rödvin, varma smörgåsar med trattkantareller och Lyxfällan, följt av Debatt.

Vad ska ni göra nu?

2 kommentarer:

Gittan igen sa...

Spikmattan vid ryggvärk för sjutton Anna!

anna sa...

Hur kunde jag inte tänka på det Gittan! Ska bli direkt:-) Tack!