måndag 24 oktober 2011

[ANNA] Måndags update!

Den här dagen mjukstartade med sovmorgon till klockan 8, härligt tyckte speciellt Linus som har haft en lång jobbhelg. Efter frukost fick den utvilade mannen ett städryck och drog fram dammsugare, mopp och plockade undan prylar (ALLT ska gärna vara framplockat om Skorpan får bestämma). Jag styrde med tvättstuga och diskade frukostdisk. Efter städningen tog vi en tur med kusinen till lekparken så Skorpan skulle " få sitt". Vi lekte ända fram tills lunchklockan ringde, jag han med två snabba koppar kaffe efter lunchen sen kastade jag mig på cykeln och trampade till jobbet. Efter ett intressant möte trampade jag hem igen.

I övrigt så har;
  • även vinterdäcken åkt på bilen
  • Skorpan och jag har varit på stan och köpt te på vårat stammisställe, Teboden. Den gamla hederliga inte den där nya bleka kopian på Trädgårdstorget den ger jag inte mycket för. Som presentaffär kanske men inte kunglig hovleverantör av te! Det blev två favoriter Mareld och 21:ans Special. Vi inhandlade även Linus och min favorithandcreme.
  • en tur till kusinen varit extra generös. Dom hade lagat kålpudding, massor dessutom, Linus fick en matlåda till imorron då det inte blev jättemycket kvar av vår kvällsmat. Vardagsomtanke:)
 Skorpans fina elefantmobil har tappat en paljett så den ska jag laga, så fort jag sparat blogginlägget.

 Bästa handcremen nu när torrahänderperioden börjar. Kommer från Bodyshop, i och med att den är så dryg är den värd varenda en av sina 125:-. Istället för att köpa en billig handcreme som innehåller mest vatten som torkar ut händerna i sig och man behöver smörja händerna 100ggr på en dag. Så räcker det med typ två gånger med den här:)

Nu börjar Mitt stora feta syrianska bröllop, det får vi bara inte missa! Är du syrian och läser bloggen och ska gifta dig, snälla bjud mig på brakbröllopet! Det verkar ju hysteriskt kul ju!

1 kommentar:

Lisa sa...

Man får väl blogga brevid kastrullerna ;-) Man har blivit lite bloggskadad så att säga!