måndag 10 oktober 2011

[ANNA] le petite update le soir..

Dagen skärpte te sig så att säga. Med posten landade ett brev med mitt namn&adress handskrivet. När jag jobbade förra torsdagen lämnade jag en liten lapp till min kollega Klara som är ledig torsdagar och jag därför saknar massor. Idag kom det ett litet brev från henne där jag fick en liten update på hennes liv och familj, det var väldigt fint (hon har läser ju om mitt liv precis som flera av mina kollegor varje dag liksom). Jag har precis skickat iväg ett mail till Klara. Skrivandets stund är whiskey och te (inte i samma mugg). Jag har fan ont i halsen och känner mig lite matt i pälsen.

Skorpans och min fika med Johanna var väldigt trevligt, vi är ju på lite olika platser i livet Johanna och jag. Hon gör karriär och jag har mammakarriär. Det är kul och trevligt att byta erfarenheter och prata om livets kuligheter och vedermödor. Vi gick till Fräcka Fröken och Skorpan hade väldigt kul med korgen full med leksaker och deras snurrfåtölj.

Tror fan att elementen börjar bli lite ljumma. Inte jättekonstigt kanske med tanke på sms:et min hyresvärd startade dagen med. Det var i stil med " mitt lilla barn är kall och fryser du är personligt ansvarig för det" gloves off! Det är ju fan att man ska behöva plocka fram mammatigern i sig. Jag har ju sagt till försiktigt två gånger under en månads tid innan, kan man ju tycka ska räcka.
Nu ska jag gå och visa Linus ett halsband och en ring som jag skulle behöva från ASOS.

go kväll på er!

 Skorpan och tant Johanna, jaja det blev lite suddigt men Skorpan stod knappast still. Visst är hon söt i sin lilla stickade klänning, very Sonia Rykiel.

4 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Tant Johanna tyckte väldigt mycket om att uppdateras! Jag tror vi kan slå fast en gång för alla att mammakarriär är den slitigare av de två karriärerna! Vad du är cool tycker jag. Jag gick hem å tänkte lite på det faktiskt! Puss

Lisa sa...

Tack för att fler är lite extra kära i uttrycket Matt i pälsen =) Används flitigt på arbetsplatsen!

Anna sa...

Johanna!
Tack vännen:) Du med! Det är lägst lön för obekväma tider som nätter och helger kan vi enas om haha;) Vi ses snart igen!
puss

Lisa!
Kan vara världens bästa;) funkar såväl på tillstånd som bakfull (vilket man inte har varit på x antal år men ändå) och sjuk!

Anette sa...

Superfin klänning på supersöt tjej!