fredag 7 oktober 2011

[ANNA] fredags kväll update...

Vi har haft en fin eftermiddag och kväll. Jag och Markus trotsade ruggvädret och tog med barnen till Trädgårdsföreningen när dom vaknat. Sen kom Linus hem och vi åt kvällsmat. Efter det gick vi ner till kusinen, Vilma och Skorpan busade i Vilmas tunnel (en sån dära från IKEA ni vet). Kusinerna var helvilda och kröp emot varandra och över, på varandra i tunneln. Vi vuxna skrattade så vi grät. Markus var i full färd med muffinsbak när vi kom ner ( ni vet hemmapappapyssel) och vi fick ljumma äpplekanelmuffins. Markus "Martha Stewart" Asklund, visst vetni, fick ju med några hem också.

När Skorpan somnade så tog jag fram symaskinen ikväll igen. Skorpan vaknar imorn och äger ett Barbapapatäcke. Frågan är ska jag gå in och byta täcket försiktigt när hon sover ...hihi. Jag njuter av att vara föräldraledig. Jag leker och myser massor med mitt underbara barn och med hennes kusin, jag bakar och syr. Sånt som är sinnesro för mig.

 Nu är det ju ihopvikt men ni ser ju konceptet.

2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Får man lägga in en beställning på ett i vuxenstorlek? ;)

Anna sa...

Hahaha jag tror det finns större vaddstycken(stoppningen) så omöjligt äre inte;)
kram på dig!