söndag 16 oktober 2011

[ANNA] skogssöndag.

Familjen är nyss hemkomna från en kanondag i skogen, Skorpan tackade för sig och somnade direkt när vi kom hem. Hon var toktrött av skog och Olle-bus. Dom hade även med sig deras hund tillika Cribbes "jobbarkompis", den lydigaste hund jag träffat tror jag nästan. Nu är det ju en tränad yrkeshund men oj vi blev superimponerade! Efter en rejäl promenad och diverse spanande i myrstackar och sånt så var vi hungriga och kalasade på korv i solen. Cribbe och Hanna hade med sig kaffe och sockriga munkar som smakade himmelskt i skogsluften. Bättre tur med vädret kunde vi inte haft, inte sällskapet heller! Hanna och jag gick och pratade lite morsastrunt, skönt att kunna prata om både dom svåra och roliga sakerna i mammaskapet. Så himla tröttsamt med "powermorsor", aaallt är baara perfekt, iiiinget är jobbigt. Då föredrar jag ödmjuk och ärlig. Att ibland våga visa sig trött, svag och rådvill är att visa sig stark i mina ögon.

Skogsmullemorsan.

Tack för idag Erikssons! Bildupplägg är att vänta inom eftermiddagen. 

Ps ikväll börjar ju Pan Am på 3:an. Har redan kollat in det och kan varmt rekommendera det! Inget Six Feet Under eller The Wire MEN en skön känsla som jag ääälskar, flygvärdinnor, glamour och 60-tal. Laidback och lite Mad Men-vibbar. Absolut ingen värdig ersättare men väl något som tar udden av Mad Men-begäret lite iallafall. 

Inga kommentarer: