tisdag 11 oktober 2011

[ANNA] Vardaglig tisda.

Helt plötsligt hade det varit tyst en stund när jag stod och diskade efter frukosten. Som förälder blir man lite nervös när det är tyst lite för länge och man inte ser sitt barn. Morronens tystnad var dock helt "ofarlig" inge bus på gång. Däremot sagostund. Skorpan hade raddat upp skocken och läste Sagan om det röda äpplet. Då står man som förälder med ett fånigt leende och smyger i dörröppningen för att inte störa...



Efter sagostunden gick vi till Trädgårdsföreningen och ganska snart fick vi sällskap av Markus och Vilma. Vi lekte länge, mycket barn där idag. Sen följde Markus och Vilma med oss hem. Mera lek och så åt vi våra matlådor tillsammans. En sån där vanlig men fin dag! I skrivandets stund så har jag hällt i mig två stora muggar kaffe, knaprat i mig ett äpple och en kanelbulle. Till det har jag plöjt igenom diverse bloggar, webshopar och nyheter samt läst mail. Så är det med det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken 1,5 åring !! Woaw, vad månde bliva......kram, Karin

Anna sa...

Hahaha tack Karin! Hmm med dom här föräldrarna, präst kanske;) eller politiker haha
kram!

Anonym sa...

Ha-ha, vem vet !!