tisdag 1 november 2011

[ANNA] hej på er!

Jaha ni gött fölk! Idag var syrran ledig så hon och Vilma blev vårat sällskap. Vi gick genom stan och avslutade i Trädgårdsföreningen. Stackars Skorpan halkade på en stor glassklick med sina gummistövlar på stan, snorhalt verkligen! Skorpan slog bakhuvudet på gatstenarna och blev jätteledsen, kan jag förstå det var en ordentlig smäll. Efter lite mammakramande och syrran som torkade av glassen från kläderna var det bättre. En bula rikare dock. Hon måste också slagit i något slags modighetscentra i hjärnan. När vi kom till lekparken hade hon förvandlats till Stålmannen, inte rädd för nåt! Hon gav sig ut på studsmattan (som liknade en *moshpit) fast det var stora barn där som hoppade jättehårt, Skorpan flög som en vante, det skrämde inte henne. Hon skulle klättra och gå balansgång högt upp utan att hålla i mamma i dom stora barnens del av lekparken och sen åka själv i röret (lite modigare rutschkana) om och om igen. Vet inte riktigt vems barn det är?! Som att vända på en hand från en dag till en annan. Mitt barn har alltid varit superförsiktig på gränsen till en riktig fegis faktiskt. Hon har aldrig varit direkt tykänslig och går gärna åt sitt eget håll utan att titta var hennes föräldrar är, varken mammig eller pappig. Däremot vill hon gärna hålla i handen när hon går nedför höga kanter, eventuellt hoppa studsmatta om bara Vilma är på den samtidigt. Hon väntade ju till och med med att gå för att hon kände att hon inte hade tillräckligt bra balans än ( reste sig upp gick ett par vinliga steg några gånger sen sket hon i det och började inte gå på riktigt förrän 3 månader (!) senare) hon har alltid tagit det säkra före det osäkra hittills. Tills nu då haha. Visst jag som förälder får ju svettas mer nu men det är ju superkul. Måste ju vara en härlig känsla att känna sig tuff!
* visst är jag omtänksam som wikipediar ordet åt er som är aningens äldre eller kanske inte lika coola som jag, som levt rövare i ungdomen;)
Efter lunch förvandlades Skorpan till ett läskigt monster som jagade Vilma med ett microvågsugnslock på huvudet. Vilma blev inte rädd utan skrattade bara åt henne. Skit också!

Alltså vad gjorde man innan internet?? Fanns det ens NÅGOT då?? Anna nätshopping! Jag är ju lite petig med hårprodukter och köper bara lite dyrare för det vinner man på i långa loppet. Det är mycket högre kvalité OCH mycket mycket drygare. En normalstor schampo och balsam-flaska av modell lite lyxigare räcker i 3,5 månader för mig! Så slår man ut det blir det nog inte mycket dyrare än att köpa "stormarknadsschampo". Jag är ännu petigare efter jag fick barn/ammade, då förvandlades mitt hår till en strulig tonåring med taskig uppsyn. Tacka vet jag när man var gravid, bättre och glansigare hår har jag aldrig haft! Nu kan man ju inte vara gravid hela tiden för att vara snygg i håret, tur att det finns bra produkter då haha. Jag har alltid varit ett Redkenfan men nu ska jag testa Matrix Biolage. Hittade en bra fraktfri sida i England som sålde det för 70:-/flaskan jfr med billigaste svenska webshopen typ 180:-. Love internet!

Nu ska jag återgå till mitt kaffe som nog kallnat nu, och min kladdkakamuffins. En kollega till mig (Jessica) bloggade ett recept som var nåt så gudagott! Kladdkakamuffins med nougat...mmmm, bakade igårkväll. Jessica; jag smälte inte nougaten utan petade ner bitar av den i varje muffins, det blev super det med:)

Inga kommentarer: