fredag 18 november 2011

[ANNA] freeedag.

Skorpans mamma är lite upprörd. Om du frågar min syrra är det så. Det var svaret hennes karl fick när han kom hem från jobbet och klev in i vår hall och ställde frågan;  hur är det med tjejorna då? Frågar du mig själv så säger jag Skorpans mamma är fan-sur-f*tta-fat-handgranat. Åhhh idag har det varit sura miner för ingenting från Skorpans sida, lättstött och trotsig. Alltså ooorka med ännu en dag till av knöliga vinterkläder. En dag till av världens minsta händer som ska ner i vantar, fuskpolo, mössa, jacka, överdragsbyxor med resårband som ska kämpas runt leriga allvädersstövlar. Detta på ett barn som: JAG VILL INTE! vill inte vara medgörlig. Ni vet den där humörmätaren, pilen ligger och darrar mellan det gula och det röda fältet. Den är precis innan pang. I skrivandets stund så har Skorpan nyss somnat och jag har börjat hinka kaffe så pilen börjar röra sig mot det gröna fältet. Innan Skorpan kom till ro och somnade så slet hon upp alla sängkläder ur sin säng och slängde dom i en hög på golvet. Jag gick in och frågade vad hon pysslade med jag fick svaret; mamma oj! Vi har gått igenom det 102ggr det är INTE oj när man gör något med flit!

 Barnen hoppade som tokar på studsmattan i förmiddags! Sen gick vi alla hem till oss och åt lunch. Syrran gjorde sig i ordning för att åka och jobba och hennes man dök upp från sitt jobb och löste av. Jag bakade kaka och diskade. Allt medans barnen for runt och jagade varandra. Det har varit stojigt storhushåll idag. Saker som spills-torkatorka, barn-som-ramlar-upp igen, barbapapa-skiva och barnskratt, allt i en salig blandning och det är riktigt hemtrevligt mitt i kasoset.

efterlängtad rast!


Inga kommentarer: