söndag 27 november 2011

[ANNA] julmarknad nr 2 (fast bättre)

vardagsrummet 13:31, barnet sover.

äkta tantbakade bullar köpta på julmarknaden till kaffet blire, känns att dom är bakade på riktigt smör.

Idag tog vi med oss syrran (f ö i prima skick för att ha kommit hem från Harrys 03:15), Markus och Vilma på julmarknad i Landeryd. Nu pratar vi genuint hembakat och hantverk dessutom till såna snälla snart-är-det-jul-priser. Gamla Linköpings julmarknad var en med ockerpriser (som alltid när Lions är arrangör för något) pruttig föråkare i jämförelse. Det var inte massor försäljare utan en handfull som stod i dom gamla låga soldattorpen. Vi var lite tidiga så vi tog en promenad i kohagen brevid i väntan på att det skulle öppna. Dock skulle vi lagt sten i barnens jackfickor alternativt hängt duktyngder på dom för jäklar va det blåste! Inte lätt att väga 8 respektive 10 kg då ni! Barnen bara skrattade och tyckte blåsten var rolig. Skorpan fick en ordentlig stormvind i ryggen och bara sprang och sprang utan att kunna stanna tills syrran fick tag i hennes jackärm, jag skrattade så jag grät. Dagens önskeväder till julmarknaden; -3 grader strålande sol och gnistrande snö.

det här kom vi hem med, förutom hembakade bullar och hålkakor. Skorpan och jag fick superfina nyckelpigevantar (Skorpans är till nästa höst, dom var från 3 år eller någe sånt) men mina ska jag använda nu! Jag har letat efter en fin färgklick till min svarta kappa. För lite handgjort granpynt och två par handstickade vantar betalade jag totalt 185:-. Hmm för motsvarande i Gamla Linköping? Nä ni då hade jag inte ens fått vuxenvantarna!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Riktigt söta vantar må jag säga. Tuffa tjejer som kommer spatsera omkring med dom nästa år ;-)

Trevlig advent!

Anna sa...

Tack Lisa:) och detsamma!!