torsdag 24 november 2011

[ANNA] det är mat där...

Hipp som happ trillar det ut fullt förståeliga korrekt byggda meningar bland grekiskan och dom-enstaka-här och-där-orden. Som när hon pekade på fisken i ugnen innan kvällsmaten och sa; "det är mat där" och pekade. Det känns jättemärkligt man har inte vant sig riktigt haha.


 Torsdag som det är så är det ju Skorpan och pappas alldeles egna dag, jag jobbar. Här har dom varit på biblioteket, fikat i caféet på frukt och kaffe (pappa givetvis då..) och lånat en kasse med nya spännande böcker. Skorpan hade själv fått registrera streckkoderna vi utlåningen, typ det bästa som hände idag!
Skorpan har senaste veckan förvandlats till Göran Kropp med sugkoppar under fötterna, numera kan man med fördel leta i taket om man inte ser henne direkt. Ståendes på köksbordet med en tändsticksask i handen har hon också uppenbarat sig. Det är ju perfekt, k u l  a t t  b a r n e t  l e k e r. En kollega noterade att mina arbetsbyxor ser lite stora ut. Är det så jävla konstigt? Försök själv att sitta ner och ta det piano,tjocka till och smälta maten när ditt barn är Tarzan. Ute på stan småjoggar hon snarare än går så det är ju bara att haka på. Jag ligger fortfarande nåt kilo plus [läs 6] som jag inte bangar på att tappa.


Nähä ni den här familjen sov stökigt i natt, vi skrapade ihop 2, 5 timmar skulle jag säga. Med svullna ögonlock styrde jag mot jobbet imorse, öppnade ICA Maxi, sen var det full fräs som kassaledare i 7 timmar. Inte en lugn stund, knappt lunch. Mycket kunder och sjukdomar.Räserdag på jobbet, hemma igen innan man fattade vad som hänt! Det har varit en dag med lite omtumlande och småtrista besked, det ena att Linus är inbeordrad att jobba nu på sin lediga lördag (tilläggas, ingen ny ledig dag eller lönepåslag). Det finns inte mycket att göra åt det förutom att torka besvikelsetårarna och leva med att om man tar hand om människor som jobb så kan det bli så här. Nu ska vi kolla på Lyxfällan.

hoppas ni har en fin torsdag!
kram på er!

4 kommentarer:

Anette sa...

Så söt hon är på prommisen! Ja de har verkligen klättring i generna vid den här åldern :) Kul att språket tar sig! Här händer det inte så mycket på den fronten...

Så tråkigt med lördagen, fattar inte att han inte får ledigt nån annan dag eller extra lön?!

Maria sa...

Nä, det där med ingen lön kan ju inte stämma, det är ju slaveri, har för mig att sådant är olagligt nu för tiden..?:p

Fasen min unge borde också klättra lite mer på väggen så jag kan röra på fläsket jag med...han är mer av en pusslare och läsa böcker...har ju aldrig varit så klättrig av sig..stojig och busig, men inte klättrig..
Skorpans mössa är ju bara för söt!

Linus sa...

Inget lönepåslag, mina damer. Men givetvis normal betalning. Dock kan jag ta ut arbetstiden i tid istället för pengar. Men inget extra.

Så e de! Man e ju inte kungen diwekt!

Anna sa...

Anette & Maria!
Tack:) hihi ja i den där mössan får man många djupa bedårande suckar av omgivningen;)