torsdag 3 november 2011

[ANNA] Evening update.

Efter alldeles för lite sömn åkte jag till Ica Maxi, startade upp dagen och låste upp portarna för att släppa in dagens första frusna kunder. Dagen gick ett rasande tempo, mycket kunder så här i lovveckan och var fullt tryck i kassorna mest hela dagen. Sjukdomar att ersätta, en morgondag att göra schema till, en kvittoskrivare som hängt sig, en självbetjäningskassa som bråkade och en borttappad nyckel att hitta. Allt åtgärdades och allt fungerar igen. Åh det är så kul att jobba då, även om problemen hopar sig bara man lyckas lösa dom! Sen gick en dörröppningsknapp till en av entrédörrarna sönder ( ni vet ingången brevid karuselldörren) vet ni varför den gick sönder då? Jo för att en del envisas med att köra på den med kundvagnen, för det är oerhört jobbigt att skjuta kundvagnen åt sidan och använda delen som sitter längst ut på armen att öppna med. Jag har felanmält knappen och den är redan lagad. Så om ni är utrustade med åtminstone en fungerande hand föreslår jag att ni använder den, med ett lätt bestämt tryck, trycker ni på knappen. Voila dörren kommer att öppna sig! Ser jag något annat lyfter jag ut er i öronen på parkeringen! Dumheter! Hålla på och hålls!

Kvällsmat åt vi hemma hos Maria, Markus och Vilma. Dom bjöd på hemmagjord pizza och det var vansinnigt gott! Alla åt, barn som vuxna tills magarna stod i fyra hörn, då åt vi lite till. Om ni undrar var man kan köpa syrrans snygga pikétröja så kan man inte det. För det är en hej-jag-jobbar-i-bokaffär-tröja!

Inga kommentarer: