fredag 11 november 2011

[ANNA] värmande fika i novemberkylan.

Fasen vad gråkallt det är idag! Hur mycket vi än hoppade studsmatta och sprang runt och busade fick inte Linus och jag upp värmen i lekparken. Skorpan däremot var ordentligt klädd och varm och go när vi kom hem och klädde av henne. Efter lunchen (till Skorpans förtjusningen rester från sydfranska fiskgrytan igårkväll) så gjorde vi en riktigt värmande fika när Skorpan sov middag. Vi köpte glögg i förmiddags och nu var det premiärdags! Årets Blossa -Arabica får ++++ riktigt god! Lite märkligt dock med eftersmaken av kaffe, men sen är ju kaffe det godaste som finns ju. Sen när det börjar bli adventdags så inhandlas en "vanlig" klassisk glögg också, men det är ju ett måste att testa årets Blossa varje år. Min hittills favorit är nog Hjortron&Armagnac (2005) eller Havtorn&kanel (2007)  men årets är en stark utmanare!

rykande varmt fika, ett måste en sån här kall dag.

Apropå något helt annat. Mascara. Nu för tiden ( sen Skorpan blev stor) så har man ju inte all tid i världen att fiffa till sig. En bra mascara och en bra rouge är mina räddare när det ska gå undan. Mascara är det jag är petigast med efter schampo/balsam. Jag har testat svindyra (typ Lancome och Dior) och billigare (Maybelline), givetvis har jag testat Make Up Store (M.U.S -fan som jag är) men den var nog fasen sämst av alla. Jag har alltid återvänt till Max Factor. För ett par år sen kom False Lash Effect sen dess är jag hooked, den är överlägset allra bäst! Testkriterierna är: ska sitta bra under en hel dag utan att smula/kladda och vara snabb att applicera klumpfritt och tunt. Eftersom jag inte vill ha ett jättehårt resultat och jag är väldigt ljus så köper jag alltid mörkbrun mascara. Gillar inte blåtonen i det kolsvarta.

 Ser ni dom spexiga pigmentfläckarna runt min pupill? För övrigt köpte jag någon billig ögoncreme på Apoteket för ett par månader sen (efter att har varit på Nettans och blivit tillsagd att jag var väldigt torr runt ögonen) resultatet, jag hade rätt mycket smårynkor under ögat dom är borta i princip! Var ju inte därför jag började använda den men en helt okej bieffekt haha.


Inga kommentarer: