torsdag 17 november 2011

[ANNA] en sked vardag varsågod och svälj.

En alldeles vardaglig torsdag har susat förbi. Vardagar är det inget fel på men visst är dom förbannat vanliga.

- jobb
- veckohandling
- köpt näsdroppar till småförkylt barn
- köpt en julklapp till samma barn
- fyllt i diverse dagispapper samt papper till Linköpings kommun

något mindre vardagligt som jag önskar mig just idag är en hård clutchväska. Alltså nu går ju jag på sååå många fester och cocktail-aftnarna avlöser ju varandra så jag hinner knappt byta en blöja emellan. Men nästa festlighet jag hedrar med min närvaro, just nu i kalendern en restaurangkväll med kollegorna den 7:e december, tänker jag kanske svart klänning och en fin liten godsak i handen..My god väskor! Man kan inte ha för många väskor. Tror du att du har för många har du F E L.

Den här lilla pjäsen från Alexander McQueen har ju femhundraelva rätt och bara ett fel. Jajemän felet kaaaan jag säger kan vara priset. Men visst är den vansinnigt glammig!?

Veckans ögonbrynshöjare, surfar in på Magdalena Graafs blogg och ser att hennes nyfödda lille knoddis omnämns som Skorpan i typ varje blogginlägg. Näru serru bara extraordinära barn är värdiga att heta Skorpan, inte din kändisunge! Andas ut när ungen ska heta Charlie tydligen. Det hette min katt. Han var fet och lite småsur. Det går bra.

3 kommentarer:

Maria sa...

Haha jag har också läst det, men du! Racka inte ner på namnet Charlie, det skulle Elton ha hetat..om han nu hade kommit ut och sett ut som en Charlie..men hennes beskrivning på en Charlie är precis vad jag också tycker en Charlie är..haha, nä Elton är Elton, inget snack om det..(även om vi när Elton var 6 månader funderade på att byta namn på honom, men hallå hur gör man om en Elton tatuering till en Charlie tatuering...haha när tur att vi snabbt tänkte om)

anna sa...

Hihi då vet du vad du ska kalla honom när han känns fet och småsur nävars jag skojar med dig Maria! Jag undrar hur många som faktiskt byter namn på sina barn när dom är små. Det är ju en stor grej med namn och det måste ju finnas många som ångrar sig tänker jag. Jag håller också med om beskrivningen på Charlie!

banditgrrrl sa...

Underbar ... fet och lite småsur...