tisdag 22 november 2011

[ANNA] tisdag.

Skorpan sov 19:15-07:30, hela familjen har sovit hela natten och vaknar i fin form. Skorpan och jag passade på att njuta av den stressfria vardagen (vi lyxar innan det är dags för förskola om 2 månader), jag hämtade Skorpan och några Alfonsböcker så kröp vi ner under dom sovvarma täckena och läste innan frukost. Efter frukost fick vi sällskap av Markus och Vilma till lekparken där fanns också några kändisar. Med kändisar menar jag andra föräldralediga föräldrar som är där typ varje dag som vi. Linus guidade mig innan han gick av sin föräldraledighet, talade om vilka folket var och pekade ut "guldkornen". Det fanns två, en pappa med sin dotter (typ samma ålder som Skorpan) dom är riktigt trevliga och man kan småprata om det mesta. Dom andra päronen är så himla stiff och gamla. Alltså jag är ju gammal jag med men hallå man blir väl som man beter sig. Så himla trist att se dom stå och trycka i sina MQ-kläder som dom säkerligen inte vill skita ner. Jag har aldrig sett någon av dom gunga, åka rutschkana eller hoppa studsmatta. Jag har däremot sett dom smygkika när Markus och jag hoppar, knasiga vi som leker med våra barn. Idag kom jag hem med hela rumpan full av lera från rutsckanan det är lite min bild av att vara föräldraledig i en lekpark. Jag har ju inte skitmycket för att stå och titta på mitt lekande barn, det är ju roligare att leka tillsammans och man fryser mindre. Tips till panelhön-föräldrarna. Jag får lust att gå fram och rycka dom lite i svansen och viska; släpp loss lite katten i örat på dom..och hörni lämna kontorskläderna hemma, i lekparken behöver man inte vara snygg.

 Skorpan målar konstverk när mamma diskar // Igår, mormor, Vilma och Skorpan.

Så här ser det ut om dagarna när Knoll och Tott käkar. Dom gillar att sitta nära varandra. Den här dagen var det fest, pannkakor.

Inga kommentarer: