måndag 28 november 2011

[ANNA] snorig måndag.

Jaha ni. Förkylt läge här hemma. Ca två timmar efter att en tillsynes frisk Skorpan somnat igårkväll vaknade en förskräckligt förkyld och ledsen samma Skorpa. Sen har natten varit en enda lång dricka vatten, napp, höja spjälsäng, näsdroppar, alvedon-kamp. Skorpan har väckt oss 2 gånger i timmen hela natten, så sömnen lös med sin frånvaro. Usch jag börjar nästan gråta när hon snorar snörvlar och stånkar för att hon bara kan andas genom munnen och mitt i det ändå klämmer fram ett leende. Jag är hellre sjuk själv åttioelva gånger om bara hon får vara frisk. Linus hade en riktig monsterförkylning förra veckan, nästan så vi undrar(gör fortfarande) om det inte var något mer än så. En hel vecka var han genomsnorig med väldigt ont i halsen och svag i kroppen. Igår var det alltså stackars Skorpans tur. Jag har torkat och torkat den lilla näsan idag, det står inte ens 11 under näsan nä det forsar som ett vattenfall, så till den milda grad att hon själv ropar: tocka mamma tocka [torka]! Varje gång hon nyser följer det med diverse läskigt i nya former och färger...hua, man är inte äckelmagad sen man fick barn ni!

 Efter lunchen diskade jag och Skorpan satt på pottan. Jag hörde att det prasslade, blev nyfiken och smög upp på henne. Svårt att hålla sig för skratt när ungen sitter och bläddrar i Aftonbladets Klick-bilaga.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Krya på dig Skorpan!

anna sa...

Tack Jessica va snäll du är:-)

Anette sa...

Blä för att vara sjuk! Hoppas ni blir friska snarast :) Kram

Anna sa...

Anette!
Tack:) och krya på dig du med!
kram!