fredag 25 november 2011


 Här hemma kom adventsstjärnorna upp i fönstren, en adventljusstake på linneskåpet samt två juliga hjärtan på dörrarna och mina favvokarameller i skålen, polkagrisar. Det räcker så fram tills nån vecka före jul. Inte för mycket på en gång, det är en månad kvar..lagom skare va. Skorpan var i himmelriket hon plockade upp och tittade på alla tomtar och låtsasäpplen i jullådan. Hon sa fiiin i varannan mening. Gick runt mellan rummen och tittade på stjärnorna i fönstren, särne fiin, stjärnan är fin. Jag håller med dig Skorpan.


 Hyacinter med svag doft (dom starkt doftande nyser jag ihjäl mig av) i lökvaser.

Skorpan slocknade på två röda ikväll. Hon och kusinen har jagat varandra och skrattat så dom kiknar. Vi med, åt dom. Sen tog dom ett kvällsbad tillsammans. När jag läst saga för Skorpan stod jag länge med henne i min famn. Hon kröp ihop till en liten boll och borrade i näsan i min i min nattskjorta och jag min i hennes nacke. Så stod vi så i ljuset av nattlampan helt tysta och bara var. Linus och jag kröp upp under en filt framför På Spåret. Nja jag vill nog säga att förra signaturmelodin var bättre men jag vänjer mig nog. Hoppas Magnus Carlson kommer tillbaka som kvällens artist, han är i särklass bäst hittills! Lite frågor kunde vi allt; bland annat satte vi Florens på 10 poäng, småkakorna var en baggis för den är bullmamma, Machiavellis Fursten nemas problemas precis som Brainpool (min bästa kompis när jag gick i 7:an var universums största Brainpool-fan och sjöng konstant deras låtar).

Inga kommentarer: