onsdag 23 november 2011

[ANNA] lite eftermiddag/kväll varsågoda...

Jag hade ett ärende till Lucullus för att hämta paket, en sån här burk åkte med i farten. En kopp te och Finskorpor med kardemummasmak..mmm jag älskar kardemumma. Min allra finaste Skorpa ligger i sin säng och sussar på rosenörat sedan en kvart.

 tidigare ikväll, närmare bestämt efter Skorpans och min kvällsmat. Linus hade en stunds rast på jobbet (jobbar 14-22) och han och Skorpan pratade om eftermiddagen över Skype. På bilden sjunger dom En kulen natt och Skorpan är mitt i "vågade vågade..."

i dagens brevlådeskörd, Ica Maxi: ni är ju för bra! Man tackar och vi se imorn! Linköpings bästa matbutik, jojomänsan.

Skorpan har myst ner sig under täcket för att titta på ett avsnitt Barbapapa, givetvis i sällskap av..Barbapapa. Hon är ju söt så man får tandvärk. I eftermiddags klättrade hon upp på fotstödet till Vilmas sulky och böjde sig fram och tokpussade Vilma (som tjöt av skratt) knasig och snäll..det är vår Skorpan det!

På mitt skåp i sovrummet, jag hade en bukett vita rosor på en byrå i sovrummet i ett par dagar. Den har givit upp men några tappra överlevare fanns det. Dom får nytt liv i mina småvaser smidigt och piffigt!

2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Åh, Jag vill också vara med hos Skorpan och Barbapappa!

Anna sa...

Johanna!
Hihi jaa visst ser det mysigt ut:)