onsdag 16 november 2011

[ANNA] kvällsblogg.

Skorpan somnade efter maten och sov i två timmar, så det var en skaplig portion egentid jag fick. När Linus kom hem från jobbet mötte jag upp min syster som jobbat i stan idag (och var i full färd med att stänga igen butiken) för att ta en liten vända på stan. Som tur var stänger hennes jobb kl 18 och dom flesta andra butikerna kl 19. Lyxigt att gå runt och spana och prova i godan ro. Eller som min syster uttryckte sig: "övervåningen på H&M, den va man ju inte på igår direkt, måste nästan statusuppdatera på FB" apropå att det inte är helt smidigt att gå och strosa med en 1,5 åring i en sulky i alla butiker. För det mesta blir det ju en halvsvettig hit-&-grab-prova-hemma-variant när man ska shoppa nåt numera om man har sin älskade avkomma med sig.

 En väldigt nyvaken liten general "mornar" till sig i mammas famn i soffan innan mellis. När hon är sådär nyvaken är hon mysigast i kommun. Jag sitter länge och sniffar i hennes kuddvarma nacke och pillar henne i håret, tills springet återfinner sig i benen. Vi tar god tid på oss, det är fint.

3 kommentarer:

Angelica sa...

Fan vad härligt att prova! Slutade jag med för längesen ;) pallar knappt att göra det även utan ungen med mig, men det har väl andra förklaringar. Hahaha

Älskar nyvaken Aimee också! Det är ju underbart att sniffa nacke, men inte alltid man får göra det annars liksom ;)

Anonym sa...

Underbart att gå på stan själv! Vi hade en tjejhelg här hemma för några helger sedan - systrarna och mamma kom ner från Östergötland och grabbarna åkte iväg - då gjorde vi stan vill jag lova- så underbart!

Det är de däringa mysstunderna som gör att man glömmer de mindre roliga bitarna typ vakennätterna... Kram!

Anna sa...

Angelica!
Hahaha nä du när det bjuds mysstund är det bara att passa på!!

Bea!
Åh va kul med tjejhelg! Eller hur dom stunderna är ju liksom bränslet:)