lördag 5 november 2011

[ANNA] tänt vare här!

Jag har sedan jag var 18, 19 år haft en stor svaghet för nordisk design, speciellt dansk men även finsk. Jag är helt tokig i lampor från Normann Copenhagen och Le Klint. I vårat vardagsrum hänger en Norm 69 sedan 10 år ( när det bara var "mitt" vardagsrum) och i köket en Pendel 171 B sedan nästan lika länge. Gladast är jag för den sistnämnda då den är ett loppisfynd på en skolloppis i Slaka för 9 år sen. Jag betalade en 50-lapp, en ny kostar 2800:- (!), det var någon som inte visste vad den sålde... Nu ska vi byta ut min kära Norm 69, det är dags, den får en ny placering nån annastans. Vi har nämligen hittat en ny superfin, även den i byggsats (fast jag svor på att ALDRIG igen köpa något sådant efter Norm..) Den nya lampan består av massor massor blommor som man ska vika ihop (alla blommor består i sin tur av tre lager..

 det kanske inte ser så farligt ut..men bunten med tunna blomblad..det är tre sådana.

 fördetta vardagsrumslampa och nuvarande kökslampa..
 

2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Lycka till! Jag krävde att få min Norm monterad när jag fick den i studentpresent....
Tack för igår. :D

Anna sa...

Johanna:
Smart! Tack vi har kommit halvvägs, slänger upp ett kort när den är klar:)
tack själv och ses snart!!