tisdag 8 november 2011

[ANNA] Raggisar.

Ibland så ibland, så lagar jag mat. Idag gjorde jag det jag är lite bäst i världen på. Steka raggmunk! Gjorde dom i gjutjärnsplättlaggen då blev dom extra frasiga. Linus vek tvätt och dammsög under tiden. Sen samlades vi runt ett dukat bord, Linus sa: åååh vad hungriga jag är och dögott, ååh mmm godast i världen. Sen sades inget mer på en kvart. Det enda som hördes var frasande av raggmunkar och bestick som slog mot tallrikar. Raggmunkarna serverades med svågermors dundergoda lingonsylt. Skorpan åt 7 stycken och fick palt[raggmunk]koma. I skrivandets stund är Skorpan och Linus hos grannen Viktor och har lite egentid, vilket betyder att jag med får det;)


Vad gör ni en tisdagskväll som denna? kom igen nu gott folk, varför inte slå till på er första kommentar här på bloggen, ni där ute som jag inte vet vilka ni är. Ja och sen ni som jag vet också för den delen. Thrill me a little! Bjud lite på er själva. Jag svarar alltid på alla kommentarer (som inte är anonyma och som jag hinner se) för jag tycker själv det är så trist med bloggfolk som inte svarar. Det är en fin gest att man uppmärksammar sin läsare tycker jag!

10 kommentarer:

Gittan sa...

Jag släktforskar, spännande må du tro. Härliga bilder från tropikerna tidigare idag.
Kram

Anna sa...

Gittan!
Nej va spännande! Kommer du utanför Uppsala? Tack, ja det var väldigt kul, ta med dig farfar och följ med nästa gång!! Vi saknar er hoppas vi ses snart:)
kram!

Anonym sa...

Kan inte stå emot en sådan uppmaning även om tisdagskvällen på Hönö knappast bjuder på något särdeles spännande ;-) Trodde att jag skulle jobba hela kvällen - men fick precis ett sådant där härligt sms om att morgondagens aktiviteter blivit framskjutna - och vips så fick jag en ledig kväll att bara göra bea-saker på. Underbart :) Så nu blir det lite fotoredigering och lite bloggläsande. Kram!

Anna sa...

Bea!
Dig saknar jag! Hönö alltså smaka på´t H Ö N Ö. Fan va det låter så där skärgårdsidyll, känns som det är vacker trots novemberdimma (eller tjocka säger skärgårdsfolk va? gör dom på Saltkråkan;)Du det låter inte fel med Bea-tid, det behövs om man ska orka med all mammatid. Ett tips till hela er familj, http://cdon.se/film/kr%c3%a5kguldet-629260, ååh vilka barndomsminnen. Linus och jag såg det för kanske två vintrar sen och det går inte av för hackor än! Rikigt mysspännande att samla familjen och tända ljus till, jag längtar till Skorpis är så stor!
kram!

Maria sa...

Åh Hönö...där har jag varit...första lilla trippen med kompisar, jag, min dåvarande pojkvän och två killkompisar....15 och livet lekte:)

I alla fall...jobbade ett mördarpass idag på hela fyra timmar!:p innan det tränade jag och nu är det ju DeSPERATE! Älskar tisdagskvällar..jo och så tvättar jag lite...och drömmer bort mig på skitföretaget Modekungens hemsida, trots att jag lovat mig själv att aldrig kolla där igen så klickar jag och innan jag ens hunnit kika igenom allt är jag uppe i 6000 ...jag stänger ner sidan..

Bea sa...

Skönt att höra att man är saknad av någon! Avger härmed ett löfte om att vara mer frekvent besökare och kommenterare!
Tack för tipset- låter preics som en sådan film som passar vår familj just nu!

Anna sa...

Maria!
Lagom arbetspass säger jag;) hihi jag vet att du varit vansinnig på Modekungen förr;)Jasså har du varit på Hönö och rumlat haha.

Bea!
Klart du är! Kan tänka ibland på hur galet roligt vi hade det på Marsbäcken och alla fester, jag längtar tillbaka en smula.

Caroline sa...

Hej. När jag läser detta är det lördag och inte tisdag :) jag kikar in här då och då. Hittade den av en slump Men känner igen dig från maxi då jag själv är lkpg-bo :)

Anna sa...

Caroline!
Nämen va spännande! Vaddå du slank in här och sen har du sett mig på mitt jobb och jag har ingen aaaning om vem du är. hihih roligt! Hur gammal är du och vad gör du? pluggar, jobbar?
jag är dödligt nyfiken;)

Caroline sa...

Ha ha!! Ja jag vet faktiskt inte hur jag hamnade här men jag är återkommande iaf :) jag gillar alla era fina bilder! jag är 28 år och jobbar med fastigheter.