torsdag 10 november 2011

[ANNA] God kväll.

Jaha ni, arbetsdagen susade förbi i ett huj! Tyst som en ninja smög jag upp strax innan 06 imorse, utan att väcka någon endaste familjemedlem. Dom snusade så fint, jag är en jävel på att smyga. På plats räknade-ringde-faxade-postade-redovisade och sorterade jag i rask takt tills det var dags att handla och åka hem. På usb-minnet har jag riktigt bra bilkörarmusik. Två bästa köra-bil-låtarna just nu är gamla klassiker, Jay Z:s 99 Problems och Dr Dre:s Next Episode. Fungerar nog perfekt som lämna-på-dagis-låtar också i januari när det förhoppningsvis är dags tänker jag. Så lär sig Skorpan säga motherf*cker innan hon kan säga spade. Å andra sidan kan hon ju säga ge mig spaden motherf*cker när det behövs! Så kan jag ju förklara vad han menar när han sjunger om en niggah som blir stoppad av the cops ´cause he´s DWB [Driving While Black]. Har man dessutom en trasig baklykta finns det garanterat crack-cocaine i handskfacket. Jag är uppvuxen i Ekholmen serni. Har eventuellt sett ett par avsnitt Cops och lyssnat på mycket hiphop också haha. Lugn där ute nu alla uptighta morsor (som blev sydda med ett stygn för mycket) och aldrig sagt fan i mammagruppen och bara givit sitt barn ekologisk, makrobiotisk hemkokt barnmat JAG SKÄMTAR. Vi ska inte säga motherf*cker! Med flit i alla fall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

De lär sig de där fina orden även på annat håll - jag lovar... De lär sig många bra saker på förskolan och fritids - och en del kanske mindre önskvärda också ;-) När fem-åringen rev av Queens gamla klassiker we will rock you i omklädningsrummet i simhallen inför alla andra barn, mammor och pappor, men kryddade till den lite med att byta ut rock mot f*ck - då kände jag att tieln årets förälder låg nära till hands...

Anna sa...

Hahaha svinkul! Kan tänka mig att man gravar högt inombords men skäms lite utåt;)

Linda J sa...

du e knäpp Anna ;)

Anna sa...

Linda!
Hihihi knasig är bare förnamnet vettu;)

banditgrrrl sa...

UNDERBART!