onsdag 30 november 2011

[ANNA] kvällsförehavanden

vardagsrummet 19:58

Jag har hällt upp en whiskypinne och lagt upp fötterna på bordet. Jag gillar whisky, det är gott, det blir man frisk av hehe. Linus har kommenderat mig till soffan, lagt barnet och slår nu in julklappar. Känn på det upplägget! hade det varit 1958 hade jag fått fängelse för att jag var en dålig fru eller blivit pryglad i husmodersskolan. Dåliga flickor är inte det sämsta hörni, det är nog mitt favoritordspråk. Linus förpassade mig till soffan för att jag är riktigt matt i pälsen OCH Linus är paketinslagningens mästare! Hade det inte varit för att jag jobbar en gång i veckan nu så hade jag ringt och sjukanmält mig imorn så dålig känner jag mig. Men är det en gång i veckan så biter man verkligen ihop vill jag lova, det har dessutom skett lite omorganisation och jag vill gärna ventilera med mina kollegor.

Vi tog en kort ta-lite-frisk-luft-promenad innan kvällsmaten. Jag kom hem med badtofflor och whisky. Känner mig lite som Snickar-Märta;) Alltså jag kan inte gå till simhallen EN gång till utan badtofflor. Idag skulle jag gå och kissa när syrran och jag duschat efter badet. Fick en smärre ångestattack över det offentliga toalettgolvet som det stod 4 cm iskallt äckelvatten på. Jag trippade en på tå likt en trana, så lite träffyta som möjligt så lite träffyta som möjligt!! Uschaaan jag får ståpäls bara att skriva om det och fotvårtor bara av att läsa det jag skrivit. Barfota i simhallen kvalar direkt in på topp 5 äckelpäckellistan.

1.) Barfota på blöta kalla offentliga golv. [NY bubblare]
2.) Ål såväl levande i havet som död på julbordet.
3.) Vinterkräksjukan
4.) Kroppsvarma mynt som man får när man sitter i kassan ibland. Hallå bacillregn!
5.) Larver. Så jävla vidriga behövs ingen kommentar.

Nähä ni nu ska jag dö en smula i soffan och snyta mig för åttioelfte gången idag, hej röd näsa hej! Jag har dessutom ätit en hel pizza till kvällsmat ( nä ikväll orkade vi inte laga mat och Empoli med ruskigt goda pizzor ligger såå nära). Nä inget jäkla larv, typ jag ska ha en sallad istället för en pizza, näää jag är tjej tjejor äter inte en hel pizza. Jooo en oedig kvinna äter en hel pizza och skäms inte för det! Precis som hon dricker whisky och mannen slår in julklapparna och nattar barnet. Det är 2011 nu. Vänd på steken. Det börjar banne mej lukta mer än vidbränt i den könssterotypa grytan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Undertbart inlägg!!

Från anonym son inte vågar hejja på dig när jag ser dig på stan :)

anna sa...

Haha TACK! Haha låter som du ser mig ofta;-) du får smyga fram och viska hej och se hur rädd jag blir:-)

Linda sa...

Hej Anna, jag tror att de flesta familjer ser ut så där 2011 faktiskt, det gör det här iaf, och hos många av våra bekanta. Å tur är ju det!

anna sa...

Hej Linda. Nu var texten skriven lite skämtsamt;-) och många har du rätt i och det är ju väldigt bra:-)men långt ifrån alla det ska vi tänka på.

Linda Jö sa...

jag förstod att det var skojsam ton på det du skrev =)

Lisa sa...

Jag har panik i kassan. Har sett det mesta, pengar som kommer upp ur underkläderna, en knarkare som snortade upp sin skit ur en hundralapp innan han betalade med den.
Kan inte låta bli att tänka på hur många k*kar som man tar i varje gång man tar emot en sedel. Spritar och tvättar händer sjulkligt mycket när jag jobbar.
Helt sjukt att tänka på det sättet men jag kan verkligen inte låta bli =)
Och håller helt med att ål är riktigt slemmigt. Såväl död som levande ;-)

Anna sa...

Lisa!
Eller hur! Men shit jobbar du på Konsum Sergels Torg eller?:/

Lisa sa...

Skulle kunna tro det. Kanske är så att EKH är Lkpgs svar på det ;-)