fredag 16 december 2011

[ANNA] freda

vardagsrummet 14:30

Linus har åkt till jobbet för att jobba kväll. Skorpan snörvlar och snarkar inne i sin säng. Jag dricker kaffe och lyssnar på Musikhjälpen i P3. Nyss en telefonintervju med Carl Bildt som sen avslutande fick önska en låt. Hans önskan var Lady Gaga Bad Romance. Det bekräftar lite att jag och Calle är fan inte mycket mer lika än att vi är svenskar och människor. Dom som känner mig vet att jag bokstavligen hatar den låten. Den spelades massor när jag var höggravid och hela min väldiga hormonstinna kropp kokade så fort jag hörde den där skatan började gapa " Rah rah ah ah ah". Min tanke va att när jag födde Skorpan och jag behövde ta i och bli förbannad så skulle vi spela den i förlossningssalen. My bad att jag typ förlorade medvetandet istället när jag skulle bli så där förbannad och lyssna på Lady Gaga.

Nästa unge..nä då behöver jag bara tänka Lady...plopp! så är barnet ute. Så kommer det vara. Sen ska jag amma vår lilla nyföding iförd en vit särk med spets och blommor i håret. Åka hem till vårat hus på landet som alltid kommer vara skinande rent och iordningplockat. Jag kommer aldrig vara trött eller glåmig. Aldrig irriterad eller hormonsvallande. Utan mild, vän och sval doftandes sköljmedel och inte amnings-stressvett. Barnet kommer sova hela nätterna från samma dag vi kommer hem från BB ( för det gör aaaalla andras inte sant?).  E L L E R ?

Haha NÄ jag är inte gravid och har inga planer på att bli det den här veckan heller. Men EN vacker dag när vi är så där löjligt utsövda och naiva;) då så..då önskar vi ett syskon mer än gärna. En familj som däremot väntar ett syskon till sommaren, är en familj som vi gick föräldragrupp samtidigt som och sedan fick barn med bara några veckors mellanrum från Skorpan. Vi mötte pappan i förmiddags på stan och han berättade exalterat nyheten. Grattis säger vi!! Nähä just nu har jag fullt upp med ett nuvarande barn med en näsa som en kran. Stackars lilla lilla snörpa vad hon nyser och snörvlar. Hon tittar surt på mig och säger fodrande: mamma tocka nesa! Hon är förbannad, kan nån ta bort det som rinner ur näsan?! Varför rinner det? Mamma gör så att det slutar NU! Vi ska göra vårat bästa jag och Linus för att hålla oss undan från bacillerna, men det är inte vidare lätt trots ett evigt handtvättande/spritande. Nyss nös hon mig rakt i ansiktet när jag hade henne i famnen, det är oundvikligt liksom Snoret är överallt. Hinner jag inte torka hennes näsa när det står 11 under den så löser hon det själv med tröjärmen. Mmm charmerande mysigt. Dock ser det väldigt kul ut, armen far upp till näsan och med ett snabbt bestämt drag sveper hon bort snoret i vad som är väldigt likt en Hitlerhälsning.

Nu får väl det ändå komma lite snö snart, så det blir ljusare och lite julstämning infinner sig!
Ha en fin fredag och julstressa inte för mycket.

Inga kommentarer: