söndag 4 december 2011

[ANNA] 2:a advent.

Titta här!
Ett bidrag till adventsmysandet trillade precis in, Linus och hans kollega Helena säger trevlig advent från jobbet!
se det som en sporrande uppmaning nu!


Skorpan och jag gick upp med Linus imorse och åt en mysig frukost. När Linus åkt till jobbet gick jag och Skorpan till lekparken. I skrivandets stund sover Skorpan och jag dricker kaffe och kollar på Uppdrag granskning på SVT Play, programmet handlar om förlossningsskador och heter Spricka hela vägen (upplyftande titel huh?). En supermodig ung mamma, Cim, berättar om sin förlossning. Jag blev ju som bekant lite ommöblerad av min förlossning, det var den där rackarns sugklockan som ställde till det för mig (men gjorde susen för Skorpan ska ju tilläggas). Jag var dock helt läkt och återställd (kanske inte kosmetiskt men det gör inget för min del) i muffen ett par veckor efter min förlossning (ska ni som blir oroliga och inte fött barn än veta.) Skippa programmet om ni har första barnafödandet framför er, då är det bara onödigt att se det. För det handlar om enstaka fall, och med tanke på hur många barn som föds varje dag så går det finfint för väldigt många!

snart kommer kusinen med familj upp på lite adventfika, jag har nedräkning till Linus går av sin arbetshelg ikväll, det är länge han är borta den här jobbhelgen.

2 kommentarer:

Maria sa...

Haha E´s mormor berättade om det där avsnittet..hon frågade mig först om jag var nervös inför en eventuell andra förlossning och jag sa bara att nä, jag längtar! Jag tycker det är skithäftigt! Visst, ont så jag nästan hellre dör just i stunden, men ändå så jävla coolt!
Så berättade hon om detta avsnitt..lite avskräckt blev jag allt, men som du säger, det händer i enstaka fall, enstaka betyder: Inte för mig! Sorry att jag är sämst på att kommentera..blir lätt så när jag är borta ifrån datorn lite för länge..har 240 inlägg på bloglovin att läsa:p..Kram

anna sa...

OMG 240 haha! Jag vet det är supercoolt men fråga mig igen på en eventuell förlossningssäng och jag vrålar människor som har sex är galningar DET HÄR kan hända haha. Det är ju också mycket vanligare att det går sådär illa för en förstföderska än en omföderska, det känns lite tryggare då. Kram!