onsdag 7 december 2011

[ANNA] onsda.

Morgonen har bjudit på lekparksbus, nu måste man röra på sig hela tiden i lekparken annars fryser man fast haha. Dock har barnen mycket bättre kläder än vi vuxna och är varma och goa när vi kommer hem. Jag har även haft tvättstugan, det ett arbete i sig när man är själv hemma med barn. Elva kilo Skorpan på ena armen och en full kasse med blöt tvätt över den andra, sen tre våningar utan hiss. Hej benmuskler som en ardennerhäst! Det går, allt går, men man flåsar lite när man kommit upp haha. Det har bäddats rent, tandborste utbytt och nappar kastade och nya framtagna. Nu städar vi ut bacilluskerna från superförkylningen. Böckerna under spjälsängsbenen är borta. Lite lite snor kvar hos mig men jag tycker fan vi räknar oss friska i princip:) för den här gången...

 Dagens lunchmatvrak! Minst till storlek åt mest. Vilma klämde typ en vuxenportion mat och sen två apelsiner. Man ville liksom lyfta på henne och se var hon gömde det haha. Vansinnigt.

Ikväll ska jag och mina kassörkollegor käka middag på Trattoria da Vinci. Ska bli superkul och gott! Imorn är det torsdag igen, jag hinner inte ens tänka mellan torsdagarna PANG! så är det jobbdags igen. Går tiden fortare sen man fick barn?

4 kommentarer:

Maria sa...

Sista fråga: Japp!

banditgrrrl sa...

Åh Va gott! Önskar jag var med er!

Anna sa...

Jag med! Jag blev lite nostalgisk där en stund och tänkte på att du va mä sist. Tror det var apr -09, men det känns som 200 år sen!

banditgrrrl sa...

Om det var 200 år sen - tänk vad gammal jag är nu! ;( Ses i em!!