måndag 12 december 2011

[ANNA] månda

God middag bloggen.

Jag vaknade innan Skorpan imorse, det händer ju inte jätteofta haha. Jag smög upp och tog en fridfull dusch, inte det händer jätteofta. Jo att jag duschar alltså. Men inte i lugn och ro när Linus inte är hemma. Skorpan vaknade vid 08:05, lite lagoma om ni frågar den här småbarnsföräldern;) Förmiddagen tillbringade vi i lekparken, sandlådegrävande har fått en nytändning hos Skorpan så det gjorde vi mest. Skorpan är väldigt bekymrad över att någon har målat [läs grafitti] på flera av lekställningarna och byggnaderna i lekparken. Hon går runt och pekar på allt klotter och säger med bekymrad min: målat! Man får ju inte måla bara så där, måla får man ju bara göra på papper hemma. Jaa du Skorpan det var nån som inte lyssnade hemma när dom växte upp. Jag får skicka ut henne med ficklampa nån sen kväll och leta reda på dom som målar och säga åt dom tror jag.

Filmen, Huvudjägarna, överraskade. Riktigt bra i betyg får den. Men åh vad vi grämde oss över denna MAN. Han som spelar den otrevlige karaktären Claes Greve. Var hade vi sett honom, han var ju sååå bekant. Jo! Game of Thrones, som den minst lika obehagliga Jamie Lannister ju!

Nähä ni nu ska jag lägga på ett kol! Mitt barn sover och min man sitter i bilen och gasar hem för fullt. Jag ska vara på ett möte på jobbet 14:30. Det är lite tajt om det så att säga, när min man slutar 14:00 i Skänninge:/ men han sladdar in nere på gatan lämnar bilen igång så hoppar jag in och gasar iväg! Hit n run så att säga!

Det här måste nog vara det längsta hår jag haft hittills i mitt liv, undrar om det blir så mycket längre? En del når ju en längsta längd sen kan inte håret bli längre. Vi får väl se, vem vet jag kanske hinner klippa mig innan jag får se.

12 kommentarer:

Maria sa...

buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu jag vill ha tillbaka mitt långa hår....fan..mina impulsgrejer blir sällan bra..att jag aldrig lär mig!!!?

Anna sa...

Något mellanting mellan oss skulle nog va bäst;) Jag fegar ju så hårt att jag funderat på att klippa lugg i ETT ÅR och inte kommit tillskott:/

Maria sa...

nä din längd är bäst, jätefint ju! Lugg är ju inte en sådan jättesak men du är kanonfin precis som du är nu:)

anna sa...

Maria! Tack vad du är rar:-)

linus sa...

jag skulle uppskatta om ni inte använder ordet 'fin' till och om min fru, då risken finns att hon tror att det finns ett värde i att vara 'fin'.

Anna sa...

Bra där Linus;) Här gick jag och värderade mig själv vettu...

linus sa...

lol

du är 'duktig'

Anna sa...

du är "härlig"
ps kom hem snart!

linus sa...

:-*

banditgrrrl sa...

Ni är ju helt underbara! ;)

Anna sa...

Johanna!
Nutidens gifta par vettu haha;)

banditgrrrl sa...

;)