lördag 3 december 2011

[ANNA] Lörda

vardagsrummet, soffan 13:10

Jag har precis tömt en kisspotta och Skorpan har lagt sig för en lur på maten. Jag stod i köket och slog in en julklapp till en viss arbetande make, Skorpan satt och pottade en stund. Det är så kul när hon flyger upp från pottan och ropar på mig att jag ska komma, så står hon brevid och pekar fascinerat på leveransen, som nu var en rejäl kissning. Något belöningssystem vid pottleverans mer än hejja eller bra jobbat Skorpan har vi inte. Kissa och bajsa på pottan ska man ju göra för att man vill och är nödig, inte för att få något. I övrigt har förmiddagen bjudit på lekparkslek med en förkyld kusin, så nu snoras det ikapp.

Linus gjorde frukost till familjen innan han åkte till jobbet, mörkt och massor frost på taken.

Jag har en ny skjorta och känner mig som Snickar-Märta, en oedig kvinna ni!

Hörni! Ska vi göra ett nytt sista försök med en mysig helgbild till fam.forsberg@hotmail.se [inte hotmale om det nu var nån som skicka fel]. Kan vara ordinärt lördagsmys, middagsmys eller kanske adventmys imöra. Kom igen nu, så myser vi tet [till det] i ett gemensamt blogginlägg sen !

Nu ska jag hämta en kofta, fasen va det stormar och småregnar ute, gråkallt som fasen var det när vi var lekparken. En kopp kaffe till ska jag hälla upp. Zoegas Mezzo, familjens huskaffe.

Inga kommentarer: