fredag 23 december 2011

[ANNA] hosthost snörvel God Jul!

Nähä ni vilken skruttig natt det har varit. Jag mår som tidigare, vilken jävla förkylning! Jag har suttit upp i natt och sovit för jag hostade nåt så gud förbannat. Jag hostade oavbrutet så jag trodde jag skulle kräkas i 4 timmar. Sen somnade jag av ren utmattning. Inget receptfritt hjälper, jag har testat allt. Så när jag vaknade imorse ringde jag vårdcentralen, fick prata med tant Sandivaginasson (skitsur) till slut kom jag på mig själv med att jag på bästa fjäsksätt övertalade henne till att få komma dit. Hmm det är så det ska behöva funka va när man är sjuk och ringer till vårdcentralen? Att man ska krusa sig till en tid. Jag kanske har missat nåt, personen som bokar in patienten på en tid får kanske själv betala för läkarbesöket sen? Vi ska väl be för att hon inte börjar jobba på SOS Alarm för då överlever nog inte en jävel.Jag är fortfarande helt röstlös och önskar att den är tillbaka imorron när mina svärföräldrar kommer. Jag vill väldigt gärna prata med Skorpan också vilket jag inte gjort på snart 3 dagar nu, det gör mig ledsen. Jag kom hem med Cocillana från vårdcentralen så jag hoppas hoppas på att inte hosta upp lungorna i natt.

I övrigt så har vi städat, plockat och pyntat. Skorpan hjälper till. Ja eller det beror på hur man ser på det haha. Jag far fram som en tromb och ställer fram tomtar och plockar undan saker. Skorpan kommer precis efter och har jag plockat undan tar hon fram, ställer jag fram tomtar plockar hon ner dom i lådan igen. Skulle vi filma det och lägga på Mössens arbetssång från Askungen skulle ni skratta så ni kissa på er. Ju fortare jag "jobbar" för att hinna få något uträttat desto snabbare är hon och o-uträttar. Hon tror helt enkelt att vi hjälps åt. Till slut så gav jag upp med ett skratt, Skorpan får ställa tomtar och prylar bäst var hon vill nu, det är ju inte så jävla noga.


Dom här tomtarna tyckte jag på byrån i hallen, Skorpan tyckte framför granen, så så blev det. Nu fattar jag ju varför, det var ju för att dom skulle se granen! Hon plockar upp en och en så går hon runt granen och visar utvalda extra fina pynt för tomten och säger titta fin den tonten [titta vad fin den är tomten!]


 Lite fyndshopping.
Ännu en till fin tröja ( 59:-, med en liten rabattkupong på 40%) till Skorpan, nu har hon ett helt gäng fina till sin dagisstart, något par mer mysbyxor/tights så är vi helt redo! Jag älskar färgglada barnkläder och Skorpan pekar på dom och ler så vi verkar dela smak. En stor fin bricka till julbordet slog jag till på, jag skulle precis gå ut ur affären när en personal stod och reamärkte dom från 149:- till 29:- helt okej!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya nu på dej tills Tomtefar o Tomtemor kommer imorgon !!kram, Karin

Frida sa...

Hallå där! Jag är ju sopsämst på att kommentera i bloggar nu för tiden (gäller inte bara er utan bloggar i allmänhet så det är inget personligt), men nu måste jag ta tillfället i akt och önska hela familjen en riktigt god jul! Ha det bäst hörrni och krya på dig Anna!

Anna sa...

Tack Karin, en riktigt god jul på dig!
/kram

anna sa...

Frida!! Va flott att höra från dig:-) får Bengt nån Tupla i jul? Tack vad snällt, ja det här är fan inget värdigt mående. En riktigt härlig jul till dig med från hela familjen massor kramar