torsdag 22 december 2011

[ANNA] torsda.

Förmiddagen spenderade hela familjen i simhallen. Där var det i princip folktomt och superskönt. Medans alla julstressar runt ligger vi och badar, helt okej. Det kom lite mer folk vi lunchtid när vi var påväg hem. Skorpan älskar simhallen och blev väldigt uppspelt när hon insåg vad som var på gång. Hon leker i såväl stora vågbassängen som lilla barnpoolen. Idag hamnade hon under vattnet med hela huvudet flera gånger men det var ingen fara, hon bryr sig inte. Hon har tuffat till sig ordentligt, på gränsen till för mycket, nu står hon på kanten i barnpoolen och hoppar rakt ut bara. Att vi valde bort babysim verkar inte gjort något för vattenvanan. Roligast var när hon sprang ut i stora vågbassängen spände ut bröstet och lade sig på mage, vad gör du Skorpan? Hon svarade simma simma! Blubb blubb snarare så försvann hon under ytan. Vi fångade snabbt upp henne men hon var rätt sur och försökte flera gånger, man fick INTE hålla, hon skulle ju simma! Målmedveten tjeja det hära, frustrerande nog måste man ju lära sig vissa saker innan man kan praktisera dom...

 mmm kaffedags, ni har väl smakat Tupla? Den finska delikatessen. Precis som förpackningen avslöjar är det lite åt Japp-hållet men ändå inte. Chokladmaräng och mandelkross. Er Tupla inhandlar ni på Rusta av alla ställen.

Ju mer jag tittar på den här bilden desto likare Linus som barn känns hon. Vad säger ni Ken & Gittan det är väl ändå väldigt likt här?!

Angående Matkassen då? Jodå, häromdagen serverades detta, det var faktiskt sådär, grönkål i all ära, det gör sig nog bäst där den brukar, som garnering på julskinkan och ingen äter upp den. Vi åt dock upp maten, för det var absolut ätbart bara inte supergott, laxen var jättegod. Ännu godare var däremot detta, vi älskar ju Borsjtj här hemma, gurksmetanan var verkligen pricken över i!

Angående min och Skorpans sjukdomsstatus då? Jodå, Skorpan är mycket bättre, hostar dock fasligt på nätterna. Jag mår inge vidare än, verkligen ingen röst alls och hängig. Men nu har jag ju varit sjuk i tre dagar så imorn är jag frisk. Hör du det sjukdomsjävel imorn är jag frisk!

Angående filmfronten då? Vi såg Så jävla metal häromdagen, den har ni väl inte missat va? En musikdokumentär som är mycket underhållande även om du inte är värsta metal-fanset. Vi ger den massor tummar upp. Nä vi kommer nog inte tillhöra föräldragruppen som blir skräckslagna av corpsepaint, uppochnervända kors och brutal musik vad det gäller vårat barn. Linus skulle nog bli förbannat stolt över sitt flickebarn. Jag skulle bli skitimpad om Skorpan blev dödsmetal-trummis, fatta va fort man kan spela trummor! Det där är min tös skulle jag stå längst fram i publiken och skrika, ingen skulle förmodligen höra mig dock. Ikväll däremot, ser något helt annat .

Angående något att se fram emot då? P3 Guld givetvis gott folk, ni har väl markerat 21:e januari i almanackorna gott folk?!

2 kommentarer:

Gittan sa...

Jag var ju tvungen att se efter i gamla album hur Linus såg ut när han var liten. Förlåt Linus men minnet ni vet... Håller med, dom är lika men jag tycker ändå att hon ser ut som du Anna på munnen speciellt när hon säger ljus! Fin är hon, jättefin. Farfar skickar kramar från Varberg,sista nattpasset innan långledighet. Ses snart,kram

Anna sa...

Haha, ja att det är min mun är nog svårt att argumentera emot;)Hon blev så glad när hon fick ett alldeles eget kort från er idag och jag sa att det är från farmor och farfar!
nu ses vi jättesnart! massor kram!