måndag 12 december 2011

[ANNA] Evening update.

Jag tillbringade eftermiddagen med möte på mitt jobb. Handlade lite blöjor, kyckling och yoghurt innan jag susade hem igen. Himla sammanträffande att vi behövde dom grejorna just i dag när jag ändå skulle till jobbet. Motiveringen blöjpaketet 40kr billigare på mitt jobb än i stan räcker va? Förutom kycklingen den var bra mycket billigare den med! Vi handlar aldrig något annat än typ lite mjölk/frukt i stan resten köps på mitt jobb. For real alltså, nä jag kan inte drista mig att köpa nåt annat inne i stan, det känns som att torka sig i röven med pengarna. Reminder nästan 40kr PER BLÖJPAKET! Däremot åker jag inte ut till Maxi för att bara handla utan tar det i samband med ärende till jobbet/jobb, vi är miljövänner! Jag prisade mitt körkort högt och heligt när jag klev ut från jobbet med min tunga kasse, blöjpaketet och det regnade.

Efter kvällsmaten ( hemlagade pizza, vi köpte nåt slags värdelöst pizzkit för första gången, det gör vi inte igen utan återgår till hemlagad deg igen, som faktiskt GÅR att kavla) tog Skorpan ett bad. När hon lagt sig för kvällen så drog Linus och jag fram julpapper och började slå in julklappar till en massa barn. Vilka vet vi inte. Julklapparna ska till Stadsmissionen för att sen delas ut till barn som inte skulle fått så mycket/ något alls annars. Vi fyllde en stor pappkasse med klappar. Linus fina föräldrar antog vår utmaning och skickade med oss julklappar när vi var där.

Inga kommentarer: