måndag 5 december 2011

[ANNA] BuSfAbRiKeN!

-Mamma ska bara, baaara en gång till!! 

Så lät det i Busfabriken i förmiddags haha, alltså ojoj jag blev helt fast i rutschkanorna och åkte så skinkorna glödde! Det sög i magen och jag skrek jag ut, huuh läskigt kul..läskigt. Vi hade det superkul, Skorpan älskade det! Vi klättrade, åkte kana, hoppade och studsade så vi var som urvridna trasor när vi gick till bilen. Skorpans favoriter var bollhavet och studsmattorna. Jag måste bränt dom sista mammakilona på studsmattorna, vi hoppade kastade oss på stjärten och upp igen som värsta gymnasterna. Lätt det roligaste jag haft sen jag konfirmerades [skämta, det var ju det träligaste jag gjort!] Än en gång prisar jag våra lediga vardagar, istället för att trängas med alla andra en eftermiddag/kväll eller helg kändes det som på Tropicariet, som vi hade abonnerat stället. Det var två familjer till förutom vi där. Ingen gapig ljudnivå, inga köer och Skorpan kunde springa fritt. När vi skulle gå kom ett gäng ungdomar (kanske 15 år) sist till studsmattan är en bullf*tta! gapade en av dom när dom sprang förbi oss. Jag och Linus skrattade rakt ut. Allvarligt. Bullf*tta det är ju faktiskt hysteriskt kul! Jag kan vara världens sämsta morsa på den fronten. Jag kommer aldrig kunna hålla mig för skratt när Skorpan börjar med fula ord. Så länge ord om sexuell läggning eller utländsk bakgrund inte används som skällsord, det får man inte. Skorpan kommer tröttna direkt för det är så avdramatiserat här hemma, det är ju bara ord. Snopp snopp snopp.

Busfabrikens + fanns nåt för alla åldrar och det är verkligen skitstort!

Busfabrikens - En stor del var avstängd och var under ombyggnad/renovering. Ingen info om det innan man gick in eller sänkt pris. Man fick inte titta för noga, det var skitigt och slitet ( men jag kan tänka mig att grejorna minst sagt används!) Man fick inte ta in matsäck och caféet var i princip bara läsk, godis, chips och kakor (fanns lite maträtter också).

Dock övervägde inte det dåliga det roliga på långa vägar! Hej träningsverk i hela kroppen imorn. We´ll be back!



 Skorpans favorit, det stora bollhavet. Hon klättrade upp på kanterna och skrek av skratt och kastade sig handlöst rakt ut!


ps Jag avbokade min tandläkartid idag för att gå till Busfabriken. Skulle sagt till receptionisten att jag hade roligare för mig och skulle åka rutschkana istället. Tiden bokades om till om två veckor. Lätt värt det. Nu ska vi bara rensa almanackan på tråkiga vuxengrejor som tvättstuga och bilbesiktning, vi ska leka istället. Våga strunta i måstena och bara göra roliga saker istället. Tråkgrejorna finns kvar en annan dag!

5 kommentarer:

Linda Jö sa...

Jag känner igen det där att man skriker rakt ut i rutchkanorna! Jag skulle vara snäll och åka med i en sån där stor kana, tror den var gul. Ångrade mig redan när jag kom upp och tittade ner. Men har man lovat ett barn, så har man.
När jag åker så hör jag ett skrik utan dess like!!!
Det var jag som skrek inser jag sen.
Sååå läskigt!!
Men jag åkte igen, för kul var det också!
Var som sagt beredd på träningsvärken, den går inte av för hackor!!
(Fick klättra upp till taket i de där gångarna och hämta en Matilda som inte vågade klättra ner själv, och det tar i rumpan att klättra så)
Ja, rätt så sunkigt är det, men va fan, skitsamma!

Anna sa...

Linda!
Hahaha tror det är den gula rutschkanan på bilden som Linus ser ut som en liten prick på. Jag hojtade kommer strax ska åka den röda kanan !(brevid den gula) Linus och Skorpan ställde sig och skulle titta. När jag kom upp så insåg jag hur vansinnigt hög den var, den var 90grader vinkelrätt. Kommer du? ropade Linus Nää piper jag, jag törs inte...fy fan va hög den var. så jag gick till den gula (lägre) men också den var ju vansinnigt hög, men då blundade jag och kastade mig ut haha

banditgrrrl sa...

GILLA!!!!

Anette sa...

Kul att ni hade så roligt alla tre! Men kan hålla med om att det är lite skitigt...

Anette sa...

PS. Pommesen kommer i bokstavsformat! :)