tisdag 15 februari 2011

[ANNA] Tisdag äre.

Dagen spenderades 7-16 med redovisning i 26-gradig värme på ett kontor med trasig ac. När klockan slog 11 var mitt huvud stekt och kokt, huvudvärken var fenomenal. När klockan blev 15:30 kom en vaktmästare för att titta på problemet, åtgärdade det och temperaturen skulle vara nere på normala grader om en timme. En halvtimme efter jag gått hem med andra ord. Bra där. HLR-utbildningen hanns inte med för min del, men jag hinner med del nr 2 imorron alltid något.

När jag kom hem möttes jag av glädjor. Skorpan mötte mig i hallen, helt hysteriskt glad över att se mig. Lilla stackaren är lite skadad. Hon skar sig på ett sånt måttband i metall man drar ut och sedan kan släppa så det snabbt rullar ihop. På den halvminut jag sprang för att hämta plåster och papper han hon bloda ner halva sig själv och hela badrummet. Inte helt lätt att få en 10-månaders att låta bli att suga på plåstret eller slita bort det. Idag har såret gått upp hela tiden, jäkla fingertoppar till att blöda, ser lite makabert ut när hon t ex pillat med kylskåpsmagneterna på det vita kylskåpet. Glädje nummer två och tre var att Linus överraskade med en bukett vita liljor på köksbordet. Nummer tre var att tröjan jag beställt till Skorpan igår låg på hallgolvet redan idag. Jag brukar ju läsa UnderbaraClaras blogg och hon har ju som bekant nyss fått barn, då hade en bloggläsare (Josefin i Umeå) som har ett litet småskaligt barnklädesföretag, Grodpojken, sytt fina kläder till knodden. Jag tyckte dom var helt underbara och kontaktade henne genast med ett önskemål om hur en tröja skulle se ut, dvs igår kl 12 typ, hon hade verkligen sytt och skickat tröjan så den var framme idag!!! Grodpojken är familjens favorit och jag har redan flera önskemål som jag ska beställa framöver!

Av Skorpans morfar&mormor fick vi härliga röda tulpaner och Skorpan fick fina strumpor på Alla hjärtans-dag.

1 kommentar:

Anette sa...

Åh, liljor vill jag också ha!
Så söt tröja, snacka om service :)
Hoppas verkligen ac:n funkar utan problem nu...